Yamaha u svého nového koncepčního jízdního kola s pohonem všech kol používá dva různé motory. Zatímco vpředu je použit motor v náboji, pohon zadního kola zajišťuje středový motor. Taková kombinace se vyskytuje vůbec poprvé.
Výrobce Yamaha je známá především díky svým motocyklům, ale již nějakou dobu je také dodavatelem pohonů pro elektrokola. Řada výrobců elektrokol využívá středové motory Yamaha, které jsou použity i v koncepčním kole Y-01W AWD. Na rozdíl od celoodpružených elektrokol se dvěma nábojovými motory, která jsou již na trhu k dispozici, však Yamaha sází na jeden středový motor a další motor v náboji předního kola. Tato nová koncepce bude určitě náročná na elektronické řízení zajišťující správnou koordinaci obou motorů.
Nový e-bike Yamaha lze označit jako SUV elektrokolo. Tomu odpovídají široké pláště a odpružená vidlice viditelná na fotografiích. Zajímavá jsou triatlonová řídítka, která se jinak vyskytují pouze u sportovních variant kol, jako jsou závodní kola nebo gravel bikes.
Dvě baterie by mohly při vhodném jízdním režimu zajistit dlouhý dojezd
Jak již bylo popsáno, Yamaha Y-01W AWD má středový motor, který je podporován druhým motorem v náboji předního kola. Výkon středového motoru je přenášen na zadní kolo řetězem a pohon doplňuje přehazovačka. SUV elektrokolo napájí nejméně dvě baterie integrované do rámu.
Není přesně známo, jaký vliv mají dva motory na spotřebu energie a dojezd. Obecně by však přítomnost dvou baterií mohla umožnit poměrně dlouhý dojezd. Vzhledem k tomu, že Y-01W AWD je zatím stále ve fázi konceptu, nejsou k dispozici žádné technické podrobnosti, a dokonce ani datum uvedení na trh. Model Yamaha Y-01W AWD přitom oslavil svou premiéru už na veletrhu Japan Mobility Show v Tokiu koncem minulého roku.
Zdroj: Yamaha