Důležitý vynález – bezpečnostní pásy
Inženýr automobilky Volvo Nils Bohlin vynalezl moderní tříbodový bezpečnostní pás v roce 1959 a společnosti poskytl patent zdarma. Odhaduje se, že tento vynález zachránil více než milion životů. Nyní chce švédská automobilka posunout technologii bezpečnostních pásů na další úroveň.


Senzory v pásu rozpoznávají výšku a hmotnost
Nový inteligentní bezpečnostní pás uvede Volvo na trh příští rok v elektrickém crossoveru EX60. Senzory v celém interiéru vozu sbírají data, která jsou přenášena do systému pásů, takže v případě nouze reaguje rychle. Na základě informací v reálném čase zvolí adaptivní pás nejlepší nastavení pro maximální ochranu.
Volvo uvádí, že instalované senzory jsou schopny přesně rozpoznat výšku, hmotnost, tvar těla a polohu sedadla cestujícího. Kromě toho senzory vně vozidla a nárazové senzory pomáhají systému určit směr nárazu a podle toho optimalizovat nastavení pásů v případě nehody.

Systém adaptivních bezpečnostních pásů je navržen tak, že umožňuje bezdrátové aktualizace (over-the-air-updates). Ano, i bezpečnostní pás bude brzy schopen přijímat softwarové aktualizace. Oproti předchozím verzím, které Volvo ve svých vozech už implementovalo, nový systém zvyšuje počet profilů omezujících zatížení ze tří na jedenáct. Díky tomu se přizpůsobí i různým typům karoserie.
AI v bezpečnostních pásech
Adaptivní bezpečnostní pás využívá k určení optimálního nastavení v případě nehody algoritmy umělé inteligence. Dokáže se tak i přizpůsobit měnícím se dopravním podmínkám, aby ještě více snížil riziko vážného zranění.