Model Seal U DM-i je prvním plug-in hybridem automobilky BYD pro evropský trh. Jedná se o velké SUV srovnatelné se Škodou Kodiak. Jeho pohonné ústrojí je založeno na technologii Super DM (Dual Mode): zahrnuje samotný elektrický hybridní systém (EHS), spalovací benzínový 4-válcový motor o objemu 1,5 l nazvaný Xiaoyun a baterii typu Blade o kapacitě 18,3 kWh.
EHS (Electric Hybrid System) inteligentně upřednostňuje jízdu na elektřinu. Součástí systému je duální elektromotor, schopný dosáhnout až 15 000 otáček za minutu. Vlásenkové vinutí zajišťuje vysokou účinnost a přímé chlazení zase lepší odvod tepla. Díky technologii IGBT (Insulated Gate Bipolar Transistor) dosahuje celková účinnost elektronického řízení až 98,9 %.
Tři provozní režimy
Významnou vlastností EHS od BYD je schopnost inteligentně přepínat mezi jednotlivými režimy. Elektrický pohon je upřednostňován vždy, kdykoli je to možné. Při plně nabité baterii a režimu EV se Seal u DM-i chová jako čistě elektrický vůz. Naopak při nízkém stavu nabití (SoC) se automaticky přepne do hybridního režimu s nízkou spotřebou paliva, což eliminuje obavy z omezeného dojezdu na elektřinu.

K dispozici jsou přitom tři provozní režimy:
- Režim EV (pohon pouze elektrickým motorem (stejně jako čistě elektrický vůz)
- Sériový režim HEV (spalovací motor pracuje ve svém vysoce účinném pásmu a vyrábí elektřinu pro pohon elektromotoru, sám nepohání kola)
- Paralelní režim HEV (spalovací motor i elektromotor pohánějí kola současně, například při jízdě po dálnici nebo při předjíždění, kdy je potřeba vyšší výkon).
Celkový výkon systému dosahuje až 160 kW u verzí s pohonem předních kol a až 238 kW u variant s pohonem všech kol. Model BYD SEAL U DM-i s pohonem všech kol zvládne zrychlení z 0 na 100 km/h za pouhých 5,9 sekundy – mnohem rychleji než srovnatelná vozidla se spalovacím motorem a pohonem všech kol.
Mohlo by vás zajímat
Zásadní je chladit: Čína opět boduje – má baterii pro elektroauta, kterou nabijete pod devět minut

Bezpečná a odolná Blade Battery
Technologie Super DM zahrnuje také baterii typu Blade, kterou si automobilka BYD vyvinula a vyrábí sama. Je optimalizovaná pro hybridní modely. BYD Blade Battery vyniká bezpečností, což výrobce dokládá testem průrazu hřebíkem – nejpřísnějším testem tepelného selhání, jenž simuluje vážnou dopravní nehodu.
Baterie neobsahuje kobalt ani nikl a jako katodový materiál využívá lithium-železo-fosfát (LFP), který zvyšuje bezpečnost, odolnost a tepelnou stabilitu. Akumulátor se skládá z řady tenkých podlouhlých článků připomínajících čepel (od toho název Blade).
Taková konstrukce lépe absorbuje energii a optimalizuje pevnost v případě čelního, bočního nebo zadního nárazu. Delší a plošší design zároveň zlepšuje využití prostoru.
Zdroj: BYD