Přejít k hlavnímu obsahu
Novinky

Jak je to s placením na Seznam.cz? Přečtěte si vysvětlení toho nejpovolanějšího

Pavel Trousil 01.05.2024
Zdroj: Vygenerováno v Midjourney

Seznam.cz hledá způsob, jak si zachovat příjmy z cílené reklamy. Buď s ní budete souhlasit, nebo budete muset za přístup na Seznam platit. Proč k tomu Seznam přistoupil a jak to bude přesně fungovat, vysvětlil na síti X jeho zakladatel a hlavní vizionář Ivo Lukačovič. Dozvíte se také, co se děje s vašimi daty na Seznamu.

Kapitoly článku

Blíží se konec tzv. cookies třetích stran, takže uživatele na internetu už nebude tak snadné sledovat a dodávat jim na webových stránkách přesně cílenou reklamu. Budeme se tedy muset smířit s tím, že některé internetové služby nebudou zadarmo. Internetovým firmám budou chybět příjmy z reklamy a nezaplatí jim tak náklady na provoz. 

Uživatelé se tedy budou muset smířit s tím, že se budou u on-line služeb přihlásit a provozovatel pak bude o nich vědět řadu informací. Například budou vědět přesnou polohu zařízení, jaké weby uživatel navštíví, co si kupuje a podobně. Druhou možností je tzv. paywall, tedy placení. Bez poplatku se prostě uživatel na daný server nepodívá. 
 

Mohlo by vás zajímat

Na to, jak bude fungovat „Seznam bez cílené reklamy“ a jaké změny čekají uživatele služeb Seznamu, se zeptal i zakladatel této společnosti a zde jsou body, které sepsal na svém X účtu. Důležité je, že některé služby budou stále zdarma (Seznam Email, Sreality a některé další).

Zde je jednoduchý souhrn toho, co se Ivo Lukačovič dozvěděl:

  • Jedná se o naprosto regulérní paywall, který zpoplatňuje používání našich služeb na 79,-Kč. Naprosto chápu vaše totální naštvání, že to co jste měli od roku 1996 zadarmo, je nyní zpoplatněno. Pokud se však rozhodnete konzumovat cílenou reklamu, dostanete slevu a platíte 0,- Kč. Paywall se netýká služeb Seznam Email, Sreality a některých dalších, které můžete konzumovat i nadále zdarma, dle libosti, s cílenou, nebo necílenou reklamou.
     
Zdroj: X/Twitter
  • Tento koncept paywallu provozují velká vydavatelství v Německu a Rakousku již několik let a nedávno jej v EU zavedla i společnost Meta. Zavedli jsme jej po zkušenostech z Německa, kde mají s tímto modelem dobrou zkušenost a tvrdí, že se to stane “nový standard” (to jsou jejich slova, ne moje). V USA jsou téměř všechna seriózní zpravodajská média, či kvalitní služby za paywallem několik let a to dokonce bez možnosti slevy, za konzumaci cílené reklamy. Na Slovensku jsou také všechna seriózní média za paywallem a bez platby se na ně nedostanete.
  • Motivací k tomuto kroku je fakt, že za necílenou reklamu klienti zaplatí maximálně 30% až 50% ceny toho, co za cílenou. Necílenou reklamu prostě nechtějí. Naprosto chápu, že uživatelé nechtějí konzumovat cílenou reklamu, ALE uživatel, který na Seznamu konzumuje reklamu necílenou je pro nás prodělečný. Nezaplatí nám elektřinu, hardware, lidské zdroje, výrobu obsahu. Od těchto uživatelů chceme 79,- Kč měsíčně. Pokud to někdo odmítne zaplatit a půjde jinam, na jednu stranu nás to velice mrzí, ale tento uživatel je prodělečný, takže po jeho odchodu na něj nemusíme doplácet. Ještě jednou opakuji, pokud vám nevadí konzumace cílené reklamy, dostanete slevu a předplatné máte za 0,- Kč.
     

Mohlo by vás zajímat

  • Tato paywall se připravovala dlouho a její součástí mělo být ještě třetí předplatné “Seznam bez reklamy”. Tento model se do spuštění paywallu nestihl a bude přidán později. Budete tak mít 3 možnosti: Seznam úplně bez reklamy (cena bude stanovena), Seznam s necílenou reklamou: 79,- Kč za měsíc, Seznam s cílenou reklamou: 0,- Kč. Opakuji, že Email, Sreality a dalších pár služeb zůstává i nadále zdarma, mimo paywall a můžete je využívat dle libosti i bez cílené reklamy.
Seznam
Podle Seznamu veškerá uživatelská data jsou uložena v ČR na vlastních serverech a v Seznamu je také celé oddělení, které dohlíží na to, jak se s těmito daty nakládá.
Zdroj: redakce Chip
  • Pokud se rozhodnete pro cílenou reklamu, pak vaše data jsou plně anonymizována a technicky je velice obtížné z těchto dat zpětně zjistit kdo vlastně jste. Veškerá uživatelská data jsou uložena v ČR na našich vlastních serverech a v Seznamu je celé oddělení, které dohlíží na to, jak se s těmito daty nakládá. Dohlíží na nás ÚOOU, za porušení nakládání s těmito daty uděluje úřad vysoké pokuty (Avast nedávno dostal pokutu přes 300 mil. Kč) a my jsme NEJVÍCE KONTROLOVANÁ A STŘEŽENÁ FIRMA V ČR. Data NIKOMU neposkytujeme, protože si provozujeme své vlastní reklamní systémy a v uživatelském ujednání jsme se zavázali, že je ani poskytovat nesmíme. V ujednání přesně píšeme co se s vašimi daty děje, máte kdykoliv možnost nastavit si, která data nám chcete poskytnout, a která nikoliv a když nás požádáni, vaše data jsme povinni smazat.
  • Ještě jednou opakuji, že za necílenou reklamu jsou zákazníci ochotni zaplatit maximálně 30% až 50% toho co za cílenou reklamu a služby jako například Mapy,cz, či Seznam Zprávy bychom nebyli schopni necílenou reklamou uživit. Domnívám se, že pouze silný a výdělečný Seznam.cz může provozovat nezávislé médium, protože má za sebou nejenom tým právníků, ale může si dovolit ztratit i pár inzerentů, či někoho naštvat.
     

Zdroj: X


Máte k článku připomínku? Napište nám

Sdílet článek

Mohlo by se vám líbit








Všechny nejnovější zprávy

doporučujeme


články odjinud