Končí doba bez reklam v online komunikátorech?
Provoz bez reklam si předsevzal pro svou aplikaci například WhatsApp a prozatím se toho víceméně drží. Bezplatné online komunikátory, jakými jsou kromě WhatsAppu také například Telegram nebo Zprávy Google, jsou už dlouho nedílnou součástí našich každodenních životů. To se však může brzy změnit, stejně jako charakter jejich obsahu.
V regionu Spojených států Google poprvé testuje reklamy ve své službě Messages (Zprávy). Zobrazují se prostřednictvím zpráv RCS. To nejen otevírá spoustu interních možností, ovšem také vzbuzuje spoustu otázek ze strany uživatelů.
Chat jako nástroj pro marketing
RCS je zkratkou pro termín Rich Communication Services. Zjednodušeně jde o moderního následovníka dříve hojně využívaných zpráv SMS nebo MMS. Mimo jiné umožňuje používat obrázky, videa, funkci potvrzení při přečtení a skupinové chaty. Jinými slovy: mnoho funkcí, které už uživatelé znají z jiných online chatovacích aplikací.
Do budoucna mohou RCS zprávy, zasílané společnostmi nebo organizacemi, obsahovat také reklamní sdělení. První uživatelé z USA, kteří se s novinkou setkali, uvádějí, že reklamy se zobrazují ve formátu karuselu. Je to podobné, jako na platformách sociálních médií.
Nový reklamní formát Google: RCS Business Messaging
Cílovou skupinou pro využívání této novinky jsou především společnosti čí podnikatelé, kteří chtějí přímo prostřednictvím aplikace Google Messengeru oslovit své zákazníky. Nová funkce je pojmenována jako RCS Business Messaging.
Konkurenti, kterým je v této oblasti především Meta, k podobným možnostem už také pomalu sahají. Například ve WhatsAppu jistě znáte automatické chaty či přímé obchodní nabídky v okně chatu, což jsou nástroje, kterými lze WhatsApp využít jako prodejní kanál.
Nyní se k něčemu podobnému zřejmě chystá i Google: integrací reklamy pravděpodobně vytvoří další pobídku pro firmy, aby více používaly RCS. Také si tím otevře nový zdroj příjmu.
Bude reklama v Google messengeru zavedena i v Evropě?
Reklamní funkce je prozatím k dispozici pouze v regionu USA. Mnohé ale nasvědčuje tomu, že její rozšíření i do dalších regionů je pouze otázkou času.
Ze strany Google prozatím žádné plány v tomto smyslu nezazněly, ale zkušenosti jsou spíš takové, že uvedení na trhy i v rámci Evropy by se mohlo blížit.
Uživatelé se tak chtě nechtě budou muset pomalu připravit na to, že se jim ve schránce Google Messengeru budou zobrazovat nejen zprávy od známých, přátel a rodiny, ale také cílená reklama: personalizovaná, interaktivní a přímo ve formátu chatu.
Zdroj: SmartDroid