Zástupci Toyoty přišli se sebevědomým prohlášením. Podle jejich slov se jim podařilo dosáhnout průlomu v oblasti akumulátorů pro e-auta. Společnost hodlá uvést na trh baterie, které se výrazně odlišují od doposud známých typů. Mají být lehčí, levnější a menší.
Toyota výrazně zjednodušila proces výroby akumulátorů
Nové "zázračné baterie" jsou lepší v mnoha ohledech. Toyotě se podařilo zlepšit výrobní procesy. V důsledku inovací lze snížit ceny, což bude mít pozitivní vliv na ceny pro zákazníky.
Veškeré tajemství spočívá v použití pevných namísto tekutých elektrolytů.
Po desetiminutovém nabíjení dojezd až 1200 km?
Toaleta, káva a jede se? Toyota slibuje průlom v oblasti akumulátorů pro elektromobily. Dojezd 1200 km za 10 minut nabíjení je slibný. Závody v oblasti akumulátorů posiluje i čínský CATL. Jeho technologie Qilin nabízí dojezd až 1000 km. Zatím ale jen pro prémiové vozy. | Zdroj: Maxim Hopman/Unsplash
Toyota oznámila, že solid-state akumulátory budou připraveny k sériové výrobě nejdříve v roce 2027 nebo o rok později. Výzkum a vývoj této technologie není v tuto chvíli stoprocentně dokončen, ale pokračuje úspěšně.
V původních plánech Toyoty bylo dokonce uvedení hybridních vozidel se solid-state akumulátory před rokem 2025. Vyskytly se ale problémy s životností, které se nakonec podařilo vyřešit.
Díky technologickému průlomu v oblasti výroby akumulátorů pro e-auta a využívání pevných elektrolytů by baterie měly být schopné poskytnout energii až na vzdálenost 1200 km. A co víc, doba jejich potřebného nabíjení je kolem deseti minut nebo dokonce kratší.
Zvýšení efektivity výrobních procesů by také mohlo snížit náklady solid-state baterií na podobnou úroveň, jako u Li-ion akumulátorů.
Akcie automobilky Toyota opět dosáhly svého maxima
Po tomto oznámení vzrostly ceny akcií Toyoty o 13 %. Technologický šéf automobilky, Hiroki Nakajima, dal ale jasně najevo, že solid-state technologii akumulátorů nepovažuje za "konečné řešení" problémů s akumulátory pro elektromobily.
Zdá se, že Toyota má v oblasti elektromobility silnou motivaci. Keiji Kaita, prezident výzkumného a vývojového centra japonské automobilky, k tomu dodává: "U našich baterií s tekutým i pevným elektrolytem se snažíme zásadně změnit situaci. Současné baterie jsou příliš velké, těžké a drahé. Z hlediska potenciálu dalšího využití se budeme snažit všechny tyto faktory snížit na polovinu."
Zdroj: The Guardian