Přejít k hlavnímu obsahu

Aplikace pro zasílání zpráv používá stále více lidí

redakce 19.11.2019

Komunikace nebyla tak snadná, jako dnes, kdy máme všechny možnosti doslova na dosah ruky. Online média, bloggeři, vloggeři, YouTubeři, aplikace, komunikační aplikace a sociální média. Všichni bojují o své místo na obrazovce chytrých telefonů. Ale také bojují o své místo na trhu.

Narůstá také důraz na kvalitu obsahu

V posledních několika letech došlo globálně k rychlému poklesu virtuálního životního cyklu mnoha specializovaných mobilních aplikací. Důvod je snadný. Existuje  příliš mnoho aplikací pro nepřeberné množství specializovaných funkcí, které navíc často nabízejí stejné služby. V reálném životě je ale prakticky nemožné používat stovky nebo jen desítky aplikací jejich neustálým přepínáním. A právě to vytvořilo prostor pro nástup komunikačních aplikací, které jsou na jedné platformě schopné nabízet různé služby a kombinovat různá řešení. Chatovací aplikace jsou rychlým a pohodlným komunikačním kanálem, který nabízí mnohem více než jen posílání textových zpráv a volání. Uživatelé po celém světě s jejich pomocí komunikují se svými přáteli a rodinou, ale také se svými oblíbenými značkami a celebritami, objednávají si jídlo nebo si prohlíží výrobky firem přímo ze své chatovací aplikace.  

Všichni největší hráči na trhu, tedy Whatsapp, Messenger a Viber, rychle přicházejí s novými způsoby, jak přilákat uživatele, nabídnout více obsahu, vybudovat nové služby a zpeněžit je prostřednictvím své rozsáhlé uživatelské základny. Skutečnost, že jednotlivci tráví více času v chatovacích aplikacích než na sociálních sítích je patrná již od roku 2015. Již tehdy publikoval renomovaný časopis Business Insider skutečnost, že počet uživatelů čtyř největších chatovacích aplikací na světě, tedy WhatsAppu, Messengeru, WeChatu a Viberu překonal největší sociální sítě, tedy Facebook, Twitter a Instagram ( The Messaging Apps Report). Jaký je tedy důvod pro rostoucí oblibu chatovacích aplikací?

Na rozdíl od sociálních sítí nepřináší chatovací aplikace příběh vašeho života. Jejich cílem je umožnit rychlou a pohodlnou komunikaci a vytvořit prostředí, kde uživatelé komunikují s lidmi, projekty nebo značkami, které je zajímají. Na rozdíl od sociálních sítí, které uživatele zahrnují rostoucím množstvím nezajímavého obsahu, nabízí komunikační aplikace bezpečné prostředí pro komunikaci, o kterou mají uživatelé opravdu zájem. A právě element soukromí zajisté hraje důležitou v rostoucí oblibě tohoto způsobu komunikace.

Dvě největší komunikační aplikace na světě, tedy Messenger a Whatsapp, patří do kontroverzního království Facebooku, který je stále častěji napadán pro zneužívání osobních informací svých uživatelů. Následuje Viber, který je populární ve střední a východní Evropě, na Blízkém východě, v jihovýchodní Asii a Africe. Viber je původně izraelskou aplikací, kterou ale pod svá křídla získala silná japonská finanční a e-commerce skupina Rakuten. Viber je také partnerem mnoha předních sportovních klubů po celém světě, z nichž nejznámnější je fotbalový klub FC Barcelona. Viber je velkým propagátorem soukromí svých uživatelů a všechny konverzace a hovory, které v rámci této aplikace probíhají jsou šifrované na obou koncích konverzace. Viber po celém světě používá více než jedna miliarda lidí, kteří oceňují možnost komunikovat z jedné aplikace a využívat přímo z ní různé další funkce jako Booking, Giphy, Youtube, Games, Tunemoji, Getty a mnoho dalších. Viber take uživatelům nabízí možnost komunikovat s jejich oblíbenými celebritami, značkami nebo projekty. V blízké budoucnosti také plánuje zahrnout do aplikace možnost online nákupů, která se již testuje v USA.

V červnu tohoto roku uvedl Viber novou verzi s elegantním designem uzpůsobeným pro lepší zážitek uživatelů a větší výkon aplikace přinášející větší rychlost, přehlednost a vylepšené ovládání desktopové verze umožňující uzamykat obrazovku. “Jsme rádi, že lidem dáváme nové možnosti komunikace,” řekl Djamel Agaoua, generální ředitel Viber. “Viber naplňuje svou hlavní misi a přináší tak rychlejší, jednodušší a zábavnější komunikaci. Zároveň ale zajišťuje bezpečnost, soukromí a ochranu osobních dat a využívá šifrování na obou koncích komunikace ve všech soukromých i skupinových konverzacích.“ Viber plánuje další novinky pro nadcházející rok a chystá se upevnit si pozici mezi chatovacími aplikacemi a dále rozšiřovat počet svých uživatelů.


Máte k článku připomínku? Napište nám

Sdílet článek

Mohlo by se vám líbit








Všechny nejnovější zprávy

doporučujeme