Přejít k hlavnímu obsahu

Bezpečnější doprava

redakce 24.05.2011
info ikonka
Zdroj:

Fakulta elektrotechnická Českého vysokého učení technického v Praze (ČVUT) se zapojila do evropského výzkumného projektu interactIVe. Jeho cílem je zajištění bezpečnějšího a efektivnějšího řízení vozidel pomocí systémů, které na základě samostatného vyhodnocení hazardní situace umožní aktivní zásah do řízení vozidla.

Výzkumný projekt interactIVe byl spuštěn v roce 2010 jako konsorcium 29 výzkumných partnerů z deseti zemí. Jeho hlavním koordinátorem je Ford Research & Advanced Engineering Europe. Cílem projektu je vytvořit interaktivní systém podpory řízení nové generace, který by rozšířil inteligenci vozidla, zvýšil výkonnost systémů pro podporu řízení (ADAS) a vedl tak ke zlepšení bezpečnosti provozu. Ke konci roku 2012 očekáváme první předběžné testy demonstračních vozidel na testovacích polygonech. 

Pustit se do takto náročného výzkumného projektu by nebylo možné bez sdružení sil evropských automobilek, dodavatelů jejich hlavních subsystémů a výzkumných institucí. Vzniká jednotné řešení, které bude dostupné i pro vozidla středních tříd. To posílí společnou konkurenceschopnost EU na světovém trhu během několika let.

ČVUT se podílí na podsystému počítačového vidění, nutného pro rozpoznání nebezpečné situace a pro plánování manévru, kdy má vozidlo podpořit či převzít řízení. 

Účasti na projektu předcházela dlouhodobá spolupráce katedry kybernetiky ČVUT s a.s. Škoda Auto a později s koncernovým výzkumem Volkswagen.

InteractIVe je integrovaný projekt sedmého rámcového programu Evropské komise v programu Technologie informační společnosti.

Máte k článku připomínku? Napište nám

Sdílet článek

Mohlo by se vám líbit








Všechny nejnovější zprávy

doporučujeme