Přejít k hlavnímu obsahu
Novinky

Brzy na všech smartphonech Samsung? Objevily se první náznaky uživatelských reklam.

Jiří Palyza 08.10.2019

Samsung patří i v roce 2019 k výrobcům nejprodávanějších smartphonů na světě. Zdá se ale, že výnosy z prodejů už korejskému výrobci nestačí.

Nedávný patent naznačuje, že v budoucnu bude chtít navýšit zisky zobrazováním personalizované reklamy na zařízeních uživatelů. Na mnoha modelech smart TV Samsungu už je to celkem běžné, nyní zdá se přicházejí na řadu i smartphony. Podle nedávno zveřejněného patentu serverem LetsGoDigital vše nasvědčuje tomu, že Samsung si pohrává s myšlenkou zobrazování personalizovaných reklam na svých smartphonech.

Přepracovaný patent "Samsung Mobile Ads" byl předložen 1. října a popisuje koncept vyskakujících reklam nejen na chytrých telefonech, ale také na tabletech. Zda budou zahrnuty na základě patentu i chytré hodinky zůstává prozatím nejasné.

Možnost uživatelů dle volby personalizované reklamy na chytrých telefonech a tabletech deaktivovat, podobně jako u chytrých televizorů, zůstává také obtížně čitelná. Nebo se snad budou muset vynuceným reklamám přizpůsobit?

Samsung: nejedná se o první pokus o spuštění automatických reklam

samsung-patent

Patent popisuje individuální zobrazování reklam na mobilních telefonech. Dočkáme se brzy už i na našich mobilech Samsung?

Jasné je, že s ohledem na surfování a nákupní chování uživatelů by Samsung na cílených reklamách mohl vydělat spoustu peněz. Velcí hráči světové ekonomiky by jistě za přímo cílené reklamy na mobilech byli ochotni platit nemálo peněz. Nakonec, vlastní výrobky a služby lze jen těžko inzerovat efektivnější cestou.

Na druhou stranu by si ale Samsung měl udělat průzkum, zda by takové jednání bez možnosti nápravy nepoškodilo jeho image. Výrobce už v loňském roce začal inzerovat produkty řady Galaxy S9, tehdy ale pouze na vlastních výrobcích. Očekávala se negativní reakce zákazníků.

Patentové přihlášky podobné této ještě nemusí znamenat, že k nasazení popisované technologie skutečně dojde. Podání patentu často slouží jen k tomu, aby výrobce ochránilo před podobným postupem konkurence. Mimochodem už i Xiaomi, velký konkurent Samsungu, dočasně vyzkoušel reklamy na nativní aplikace. Také zde byly poměrně devastující reakce uživatelů, a to především na sociálních médiích.


Máte k článku připomínku? Napište nám

Sdílet článek

Mohlo by se vám líbit








Všechny nejnovější zprávy

doporučujeme