Díky unikátním vlastnostem aplikace „Pojišťovna“ umí chytrý telefon svému majiteli pomoci ve třech důležitých momentech: stává se průvodcem situací po dopravní nehodě a poradí, jak správně postupovat (např. kdy volat policii, jak nehodu zaznamenat atd.). Pomůže rovněž nahlásit nehodu pojišťovně (včetně přiložení fotodokumentace nebo udání polohy podle GPS) a automaticky doplní čas i místo nehody. Aplikace také dokáže s využitím mapových podkladů najít nejbližší pobočku České pojišťovny (včetně detailů jako jsou adresa, otevírací doba a telefonní kontakt).
Jak aplikace „Pojišťovna“ funguje v případě hlášení dopravní nehody?
- Aplikaci lze zdarma a rychle stáhnout z App Store nebo Android Marketu. Navigaci k těmto on-line obchodům najdou uživatelé přímo ve svých telefonech.
- Při prvním spuštění jste vyzváni k vyplnění osobního profilu (zde uživatel vyplní údaje o sobě, svém vozidle a pojištění). Vyplněný profil významně zrychlí proces hlášení škody v případě nehody.
- Poté zadáte informace o poškození vlastního vozu, případně o druhém poškozeném autě, věci či zraněné osobě.
- K hlášení je možné přiložit až 4 informační fotografie z místa nehody.
- Před odesláním lze zadat požadavek na odtah automobilu či zapůjčení náhradního vozidla.
- Všechna data jsou nakonec odeslána do Klientského centra ČP. Na základě nahlášení škody je bezprostředně poté klient kontaktován operátorem ČP pro poskytnutí dalších informacía dokončení registrace škodní události.
Aplikace „Pojišťovna“ je vytvořena pro telefony s operačním systémem Apple (iOS) a Android. Mezi podporované telefony tedy patří kromě iPhonu 3 a 4 také vybrané modely od výrobců HTC, Samsung,
LG nebo Sony Ericsson. Veškerý provoz aplikace funguje v off-line režimu, připojení k internetu tak potřebují klienti pouze při využití map či k odeslání záznamu o nehodě. Motoristé, kteří nemají neomezený datový tarif, se tedy rozhodně nemusejí obávat vysokého účtu za telefonní služby.