Jen měsíc po 18. narozeninách amerického Googlu slaví prvních 10 let jeho česká pobočka. Počet služeb v češtině vzrostl z původních čtyř na dnešních 140 a počet zaměstnanců vzrostl přibližně desetkrát.
Dnešní český Google však nenabízí pouze známé služby jako YouTube, Mapy, Gmail, Google Play, operační systém Android, prohlížeč Chrome nebo reklamní řešení AdWords a AdSense. Věnuje se i českým firmám a podnikatelům a investuje do digitální gramotnosti české společnosti. Stejně jako mateřská společnost ze Silicon Valley však i český Google začínal u vyhledávání.
V roce 2006 na podzim začínal český Google s tříčlenným týmem pod vedením současné šéfky Taťány le Moigne a pouhými čtyřmi službami – kromě vyhledávače to byly služby ToolBar, Gmail a dnes již neexistující Desktop. Díky pilné práci českých inženýrů se však Google poměrně rychle naučil česky a portfolio lokalizovaných produktů se rozrostlo až na dnešních více než 140 služeb v češtině. Drtivou většinu z nich nabízí Google uživatelům zdarma.
Digitální Česko
- V letech 2009 - 2012 Google digitálně zmapoval většinu území ČR prostřednictvím Map a technologie Street View - virtuálně si tak lze projít třeba: Staroměstský orloj, Karlův most či Krkonošský národní park
- Prostřednictvím 16 českých partnerů Kulturního institutu Google jsou digitalizována nejvýznačnější česká umělecká díla (například sbírky Národního divadla, či obrazy Františka Kupky), významné historické momenty (například prostřednictvím sbírek Knihovny Václava Havla) a Divy světa (například české památky UNESCO)