Přejít k hlavnímu obsahu
Novinky

Čtení na víkend: Švýcaři ukázali motor pro elektrokola, který zvládne vše

Josef Mika 03.08.2024
Zdroj: Midjourney (vygenerováno pomocí AI)

Švýcarský výrobce Villiger Dynamic představil středový pohon pro elektrokola. Má již integrované a elektronicky řízené převody. Převodový poměr a další výkonnostní hodnoty pravděpodobně překvapí i profesionály.

Kapitoly článku

Středový motor, který v červenci ukázala společnost Villinger Dynamic, se může pochlubit několika superlativy. Rozsah převodových poměrů je údajně 1 000 %, což je více než dvojnásobná hodnota oproti mnoha konkurentům, jako je Bosch (s jeho motorem Performance Line CX Race) nebo Pinion (MGU).

Středový pohon se vlastně skládá ze dvou elektromotorů a bezstupňové převodovky. Hlavní motor podporuje jezdce, druhý motor plynule upravuje převodový poměr pomocí planetových převodů.

Univerzál od švýcarských technologických nadšenců

e-bike motor
Středový pohon se skládá ze dvou elektromotorů a bezstupňové převodovky.
Zdroj: Villiger Dynamic

Bezstupňová převodovka dokáže údajně i při plném zatížení přeřadit z nejnižšího na nejvyšší převodový stupeň během půl sekundy. Přitom při řazení nedochází k žádnému znatelnému přerušení ani nepříjemnému zvuku. Inteligentní řídicí systém dynamicky přizpůsobuje kadenci, tj. počet otáček, jízdnímu chování v daném terénu. Brzdění a jízda z kopce vedou k rekuperaci energie, a tím k delšímu dojezdu. V neposlední řadě je k dispozici také možnost couvání pomocí šlapání dopředu, což společnost Villiger Dynamic označuje za výhodu zejména pro využití u užitkových kol s větším nákladem.

Technické údaje výrobce

  • Dva bezkartáčové stejnosměrné motory
  • Celkový převodový poměr > 1 000 %
  • Krouticí moment 100 Nm
  • Špičkový výkon 880 W (trvalý výkon 250 W) 
  • Napětí 48 V
  • Hmotnost 3,8 kg 
  • Rozměry 190 x 160 x 110 mm

Mohlo by vás zajímat

Elektrokolo pro město i terén s maximálním výkonem 

Výrobce také upozorňuje na nové upevnění řemenice a integrovaný napínák řemene. Motor je prý vhodný jak pro městská elektrokola, tak pro horská a nákladní kola. Bez ohledu na typ kola není třeba řadit a je možné se rozjet do svahu přímo z místa – bez couvání.

Motor byl představen v červenci na veletrhu Eurobike 2024 ve Frankfurtu nad Mohanem. Zatím nemáme žádné informace o ceně ani o uvedení na trh. 

Zdroj: Villiger Dynamic


Máte k článku připomínku? Napište nám

Sdílet článek

Mohlo by se vám líbit








Všechny nejnovější zprávy

doporučujeme