Středový motor, který v červenci ukázala společnost Villinger Dynamic, se může pochlubit několika superlativy. Rozsah převodových poměrů je údajně 1 000 %, což je více než dvojnásobná hodnota oproti mnoha konkurentům, jako je Bosch (s jeho motorem Performance Line CX Race) nebo Pinion (MGU).
Středový pohon se vlastně skládá ze dvou elektromotorů a bezstupňové převodovky. Hlavní motor podporuje jezdce, druhý motor plynule upravuje převodový poměr pomocí planetových převodů.
Univerzál od švýcarských technologických nadšenců
Bezstupňová převodovka dokáže údajně i při plném zatížení přeřadit z nejnižšího na nejvyšší převodový stupeň během půl sekundy. Přitom při řazení nedochází k žádnému znatelnému přerušení ani nepříjemnému zvuku. Inteligentní řídicí systém dynamicky přizpůsobuje kadenci, tj. počet otáček, jízdnímu chování v daném terénu. Brzdění a jízda z kopce vedou k rekuperaci energie, a tím k delšímu dojezdu. V neposlední řadě je k dispozici také možnost couvání pomocí šlapání dopředu, což společnost Villiger Dynamic označuje za výhodu zejména pro využití u užitkových kol s větším nákladem.
Technické údaje výrobce
- Dva bezkartáčové stejnosměrné motory
- Celkový převodový poměr > 1 000 %
- Krouticí moment 100 Nm
- Špičkový výkon 880 W (trvalý výkon 250 W)
- Napětí 48 V
- Hmotnost 3,8 kg
- Rozměry 190 x 160 x 110 mm
Elektrokolo pro město i terén s maximálním výkonem
Výrobce také upozorňuje na nové upevnění řemenice a integrovaný napínák řemene. Motor je prý vhodný jak pro městská elektrokola, tak pro horská a nákladní kola. Bez ohledu na typ kola není třeba řadit a je možné se rozjet do svahu přímo z místa – bez couvání.
Motor byl představen v červenci na veletrhu Eurobike 2024 ve Frankfurtu nad Mohanem. Zatím nemáme žádné informace o ceně ani o uvedení na trh.
Zdroj: Villiger Dynamic