Situace na internetovém trhu v ČR je ale podle firmy i nyní složitá. Na trhu působí téměř 37 000 eshopů. V segmentech, ve kterých působí Vivantis, to znamená více než 5 000 konkurenčních eshopů, což již několik let způsobuje setrvalý významný pokles marží. Negativním trendem je také pokles průměrné hodnoty objednávky, který je způsoben neustálým snižováním cen zejména v segmentu parfémů a kosmetiky a také tím, že se spotřebitelé naučili nakupovat na internetu již i levnější zboží. Dalším trendem je snižování efektivity internetového marketingu díky zvyšování cen reklamy, a čím dál větší a zkušenější konkurenci. Tyto trendy měly v minulých letech hlavní negativní dopad na hospodaření Vivantisu.
Synergie s E-commerce Holding ale přesto zafungovala. „Letos jsme odeslali již 200 000 zásilek a většina ekonomických ukazatelů zaznamenává výrazně pozitivní vývoj,“ říká Martin Rozhoň, zakladatel a ředitel Vivantisu. „Ke skvělým hospodářským výsledkům Vivantisu po vstupu silného partnera přispěl zejména významný nárůst obratů způsobený rozředěním fixních nákladů a celkové zefektivnění fungování společnosti,“ říká Jan Jírovec, CEO E-commerce Holding.
Vivantis již 15 let stojí na specializovaných e-shopech Prozdravi.cz, Parfemy.cz, Krasa.cz, Sperky.cz, Hodinky.cz a Modnidoplnky.cz. K nim nově přibyl multishop Vivantis.cz, zastřešující všechny tyto komodity mimo Prozdravi.cz, které bude díky svým specifikům fungovat samostatně.
„Poté, co jsme v České republice vybudovali silné specializované eshopy, chceme také více zviditelnit značku Vivantis. Na Vivantis.cz totiž může zákazník nakoupit vše pohodlně na jednom místě od kabelky po parfém,“ prozrazuje Martin Rozhoň. V rámci zahraniční expanze se počítá jen se zastřešující značkou Vivantis a specializovaným e-shopem Prozdraví. Pilotně již na Slovensku funguje Vivantis.sk a Prezdravie.sk. V říjnu byl spuštěn Vivantis.ro a další trhy budou následovat.
„Nabídka Vivantisu aktuálně čítá více než 45 000 produktů a skladem máme zboží za 150 mil Kč. Věřím, že v silné konkurenci obstojíme a máme tak nakročeno k naplnění naší vize - stát se předním evropským online prodejcem lifestyle-fashion produktů, kterého zákazníci milují,“ uzavírá Rozhoň.