Mluvčí společnosti Google, Lara Levin, v prohlášení pro server The Verge tuto novinku potvrdila. Dodala, že se jedná o experiment, který v současnosti probíhá pouze v Indii.
Google pravděpodobně došel k závěru, že po letech vcelku neměnného designu základní obrazovky vyhledávání přišel čas na změnu. Pohrává si s možností zavedení kanálu Discover/Objevit, který vedle tradičního vyhledávacího pole zobrazuje doporučený obsah.
Na fotce obrazovky, kterou publikoval web MSPowerUser, je viditelný kanál s titulky zpráv, předpovědí počasí, sportovními výsledky a vývojem kurzů na burze.
Google představil kanál Discover Feed už v roce 2018, tehdy to bylo pouze pro mobilní zařízení v USA. Jakákoliv změna na stránce google.com by mohla mít dalekosáhlé důsledky, protože stále jde o nejčastěji navštěvovanou internetovou stránku v celosvětovém měřítku.
S novým informačním kanálem by se Google přiblížil konkurenci
Není to poprvé, kdy Google experimentuje se svou domovskou stránkou na desktopu. Už loni testoval řadu ikon ve tvaru widgetů, které zobrazovaly podobnou kombinaci zpráv, předpověď počasí a infromace z burzy. Není ale jasné, do jaké míry byla tato funkce v rámci testovacího provozu využívána a následně i zachována.
Plánovanými změnami se Google stále více přibližuje nabídce konkurenčního Bingu. Úvodní stránka vyhledávače Microsoftu už nyní zobrazuje dlouhý seznam novinek a dalších informací. Kontrast jednoduchosti tradičního designu vyhledávání Google by zavedením testovaných inovací do praxe zmizelo.
Zdroj: MSPowerUser, The Verge