Kyberzločincům se při útoku podařilo získat 780 gigabajtů dat. Podle vyjádření EA "nedošlo k přístupu k údajům hráčů a není důvod se domnívat, že by mohlo dojít k ohrožení jejich soukromí". Zástupci společnosti dále uvedli, že narušení sítě nebylo útokem ransomwaru a jde o čerstvý incident.
Zdrojový kód je obvykle mnohem čitelnější a srozumitelnější, než konečná verze softwarového produktu. Může být také použit k reverznímu inženýrství části programu.
Při hackerském útoků údajně došlo mimo jiné k úniku zdrojového kódu hry FIFA 21. | Zdroj: Guglielmo Basile/Unsplash
Například zdrojový kód enginu Frostbite, o němž hackeři tvrdí, že se jim ho podařilo stáhnout, by mohl mít v rukou kybezločinců značnou hodnotu. Jde o výkonný nástroj pro tvorbu her, který se používá u desítek známých titulů od FIFA, přes sérii Battlefield až po několik nedávných her ze série Star Wars. Kód enginu lze zneužít i pro tvorbu cheatovacích kódů nebo herních hacků.
Není ale pravděpodobné, že by za útoky byla některá z konkurenčních firem, a že by se někdy objevil případ zneužití takto získaných dat konkurencí. Aktuální bezpečnostní incident u EA je nejnovějším významným hackerským útokem na herní společnost.
Podle informací bezpečnostní firmy Check Point organizace po celém světě čelí epidemii kybernetických hrozeb. Z jejích dat vyplývá, že v první polovině uplynulého roku čelila každá organizace v průměru 480 útokům za týden, zatímco letošní první půlrok zaznamenal nárůst na průměrně 720 útoků za týden na jednu společnost. V České republice je týdenní průměr útoků na jednu organizace letos dokonce 800, přitom ve stejném období v roce 2020 to bylo jen 480.
V poslední době jsme se setkávali především s velkými ransomwarovými útoky, ať už to byl masokombinát JBS nebo plynovod Colonial Pipeline, v případě hacku EA podle všeho šlo o jiné útočné nástroje a techniky.