Na problém s aktualizací tiskáren upozornil už v sobotu server Bleeding Computer. Fóra podpory společnosti HP jsou v současné době plná zpráv od uživatelů, kteří si stěžují, že jejich tiskárna přestala fungovat a že její displej zmodral a zobrazil se chybový kód "83C0000B ". Problém se objevil již 8. května. Podle serveru Bleeping Computer se problém týká majitelů tiskáren OfficeJet 902x.
Společnost HP sdělila, že problém se týká "omezeného počtu" uživatelů, ale vlákna podpory ukazují, že problém zasahuje desítky zákazníků v USA, Austrálii, Francii, Německu, Nizozemsku, na Novém Zélandu nebo v Polsku.
Není jasné, co přesně bylo důvodem pro aktualizaci firmwaru, která tiskárny HP poškodila. Stránky podpory pro tiskárny řady 9020e a 9025e zdůrazňují pouze to, že tyto modely používají tolik diskutované dynamické zabezpečení HP. Společnost HP používá Dynamic Security k tomu, aby zabránila tiskárnám pracovat s inkoustovými kazetami jiných značek než HP.
Jediný způsob, jak se uživatelé mohli vyhnout tomuto problému, bylo odpojit tiskárnu od internetu. HP doporučuje zákazníkům, aby tak učinili, dokud nebude problém odstraněn, informoval server Bleeping Computer. To není dobrý postoj k automatickým aktualizacím firmwaru, které mají zákazníkům zajistit, že jejich zařízení zůstane bezpečné a funkční bez jejich většího úsilí.
Zdroj: Bleeding Computer, HP fórum, HP fórum, Bennyboos