iPhone nebo fejk?
Se svým zážitkem se zákazník s přezdívkou u/theEdmard pochlubil na fóru Reddit. Oficiální cestou učinil objednávku na webu Apple, kde si objednal nový iPhone 15 Pro Max v přírodní titanové barevné variantě.
Jakmile zásilka dorazila, okamžitě pojal podezření, že něco není v pořádku. Telefon vybavil z krabičky a ihned rozpoznal, že jde o falešný kus. „Otevřel jsem krabici a první věc, kterou jsem si všiml, je fólie na obrazovce. Další věc, kterou jsem si všiml, když jsem ho zapnout, obrazovka nevypadala správně,“ uvádí poškozený uživatel na Redditu.
A zmiňuje další zvláštnosti: brada na spodní hraně obrazovky, předinstalované aplikace jako Facebook nebo TikTok, zasekaný operační systém, který se jakoby snaží imitovat iOS. Bylo zkrátka okamžitě jasné, že jde o napodobeninu. Jak je to ale možné, když objednával z oficiálního e-shopu Apple?
Problém u DPD
Chyba pravděpodobně nastala někde u dodavatele nebo u přepravce. Diskutující uživatelé na Redditu zmíňují nejčastěji cílenou výměnu produktu za fejk u dopravce DPD, který zásilku vyřizoval.
„Co je šílené, je to, že celá dodávka byla sledovatelná přes webové stránky Applu a sledovací číslo na krabici odpovídalo, takže proces nebyl vůbec narušen ani ze strany Applu,“ dodává ještě rozhořčený zákazník.
Celý příběh má naštěstí dobrý konec, na podnět Apple reagoval a domluvil se zákazníkem dodání nového kusu. Ten mu měl být zaslán pomocí DHL Express a dorazil do dvou dnů. Zkraje října však podobný problém řešilo i několik dalších uživatelů, a to přímo na fórech Apple. Tehdy si uživatelé objednali nový iPhone 15 Pro Max, přišel jim však loňský model iPhone 14 Pro Max.