Uživatelé si podle představ IBM budou moci na svůj chytrý telefon nebo tablet stáhnout aplikaci, která jim ulehčí nakupování. Po instalaci aplikace a zaregistrování si vytvoří profil, v němž zadají informace, které se mají zohlednit – od obsahu alergenních látek až po to, zda je obal výrobku biologicky rozložitelný. Když pak namíří kameru na svém mobilním zařízení na dané zboží, aplikace produkt rozpozná a pomocí technologie rozšířené reality doplní snímek o digitální informace, jako například složení, cenu, hodnocení nebo aktuální slevy.
Při používání prototypu aplikace od IBM spotřebitel může například zadat, že hledá snídaňové cereálie s nízkým obsahem cukru, vysokým hodnocením zákazníků a navíc za akční cenu. Při přejetí polic s cereáliemi kamerou aplikace zvýrazní výrobky, které odpovídají zadaným parametrům, a kupujícímu nabídne jednodenní slevový kupon, aby ho motivovala ke koupi.
Kamera na mobilním zařízení díky pokročilé technologii zpracování obrazu rozpozná jednotlivé výrobky podle jejich tvaru, barvy a dalších prvků. Koncový systém daného prodejce, založený na softwaru z řady IBM Smarter Commerce, pak do mobilního zařízení zašle požadované informace, které aplikace díky pokročilé technologii pro rozšířenou realitu digitálně zobrazí na snímku zboží.