Facebook bude brzy ještě přístupnější a užitečnější. Největší sociální síť chce vylepšit svoji službu a investuje miliony dolarů do vývoje umělé inteligence, kterou by byla obdařená jeho nová virtuální asistentka s označením „M“. Ta se má stát průvodcem uživatele po sociální síti, má mu pomoci například s rezervací letenky, objednáním stolu v restauraci, nebo pomáhat poznávat předměty ve videu či fotografiích. Konkurence od Microsoftu má svou asistentku Cortanu, Apple zase Siri. Zatímco však Siri roztřiďuje dotazy do stanovených kategorií a podle nich se snaží odpovídat, asistentka Facebooku má pomocí technologie „Deep Learning“ být schopná se postupně učit a být tak svému „šéfovi“ v průběhu času čím dál tím prospěšnější.
Facebook už na další vývoj získal ty správné lidi. Ředitelem oddělení Facebooku pro umělou inteligenci je nyní Francouz Yann LeCun. V minulosti více než deset let sledoval myšlenku, kterou většina z jeho kolegů zavrhla – že napodobení funkcí lidského mozku je tou nejlepší cestou k vytvoření skutečně inteligentní stroje. Technikou Deep Learning je možné docílit ohromující úspěchy při rozpoznávání obličejů či řeči a Facebook, Google, Microsoft či Baidu nyní soutěží o to, kdo tuto technologii jako první nasadí ve svých produktech či službách.
Pokud se chcete o Deep Learning a jejích možnostech dozvědět více, přečtěte si článek v Chipu 02/2016, který vychází 22. ledna.