Přejít k hlavnímu obsahu

Konec s Facebookem

Josef Mika 11.04.2019
info ikonka
Zdroj:

Sociální sítě lidi mění, ale ne nutně k jejich prospěchu.

Účelem sociálních sítí, jako jsou Facebook, Twitter nebo Snapchat, je vydělávat peníze. Čím delší dobu uživatelé na platformách stráví, tím větší je šance na zvýšení zisku. Jednou z nejoblíbenějších technik, které zapojují uživatele, je smyčka zpětné vazby nazývaná jako variabilní zisk nebo variabilní odměna. Zahrnuje tři kroky: spouštěč (např. příspěvek přítele nebo komentář k vlastnímu příspěvku), akci (vlastní reakci) a odměnu, pokud je váš příspěvek lajkován nebo sdílen.

V poslední době najdeme mnoho případů, kdy veřejně známé osobnosti zčásti nebo úplně odešly ze světa sociálních sítí. Příkladem může být uznávaný technologický novinář Walt Mossberg, který se od 90. let zaměřoval na technologie všeho druhu. Jako jeden z mála novinářů měl také bližší vztah ke Steveu Jobsovi. Koncem minulého roku oznámil, že po dvanácti letech deaktivuje svůj facebookový účet a vymaže Instagram i Messenger, především kvůli tomu, že už se na Facebooku necítí komfortně. Důvodem jsou odhalené problémy Facebooku, chování vedení, podmínky a špatný přístup k ochraně soukromí.  Pomůže ale vůbec úplný odchod?

Více se o vlivu sociálních sítí, nejrůznějších výzkumech a možnostech vystoupení se sociálního virtuálního kolotoče dozvíte v Chipu 05/19.


Máte k článku připomínku? Napište nám

Sdílet článek

Mohlo by se vám líbit








Všechny nejnovější zprávy

doporučujeme