Vyšší náklady a klesající příjmy z reklamy v druhém čtvrtletí během koronavirové pandemie zatěžovaly mateřskou společnost Google, Alphabet. Zisk meziročně klesl z 9,95 miliard na 6,96 miliard USD. Tyto výsledky internetový gigant sdělil na konci července po uzavření amerického akciového trhu.
Zdroj na peníze Alphabetu, reklamní služby Google, se v průběhu krize utlumil. Poprvé v historii 22 let se tržby společnosti snížily na 29,9 miliard USD. To je o osm procent méně, než v předchozím roce.
Celkově se tržby skupiny snížily přibližně o dvě procenta na 38,3 miliard dolarů. Finanční rozvaha však ukázala i určité silné stránky. Příjmy z reklamy dceřiné společnosti YouTube vzrostly o jednoznačných šest procent na 3,8 miliardy USD.
Google: příjmy z cloudových aktivit ohromně rostou
Dopady koronavirové krize se nevyhnuly ani Googlu a mateřské společnosti Alphabet. | Zdroj: CHIP archiv
U cloudových služeb Googlu došlo dokonce k výraznému navýšení tržeb o 43 procent na tři miliardy USD. Celkové náklady a výdaje skupiny Alphabet Group se navzdory některým významným úsporám zvýšily z 29,8 miliard USD na 31,9 miliard USD.
Finanční ředitelka Ruth Porat vyjádřila v průběhu konferenčního hovoru s analytiky po předložení rozvahy spokojenost. Reklamní sektor se už ke konci čtvrtletí zotavil, nicméně hospodářská situace zůstává i nadále velmi křehká.
Ačkoliv Alphabet očekávání trhu překonal, počáteční reakce investorů zůstala zdrženlivá. Akcie vykázaly jen mírný nárůst. V dosavadním průběhu roku se ale jejich cena zvýšila už o 14,5 procenta.
mohlo by vás také zajímat: google naléhá – smartphony samsung čelí zásadním změnám