Chcete si ulehčit každodenní práci na počítači a odhalit nové možnosti automatizovaných úloh s rozsáhlými možnostmi nastavení akcí a jejich parametrů?
Pokud znáte a používáte službu IFTTT nebo si nastavujete automaticky prováděné akce v Plánovači úloh ve Windows, máme pro vás skvělou zprávu. Microsoft uvolnil k bezplatnému použití svoji rozsáhlou sadu automatizačních nástrojů, sdruženou v aplikaci Power Automate Desktop. Oproti Plánovači úloh se jedná nástroj na tvorbu a pečlivé vyladění extrémně rozsáhlých automatizačních úloh, které mohou usnadnit například práci se soubory, tabulkami, e-maily a jejich přílohami, databázemi nebo třeba webovými stránkami.
Program je možné pořídit prostřednictvím nákupu digitálního Chipu za 99 korun >> a získanému přístupu k »On-line DVD«. |
Práce s programem Power Automate Desktop přitom vyžaduje v určitém smyslu programátorský přístup, kdy se určují výchozí podmínky (když něco…) a jejich varianty, prováděné akce, opakování, časování a další okolnosti realizace požadovaného úkolu. Zároveň můžete vytvářet i makra, kdy Power Automate Desktop zaznamená požadovanou aktivitu, aby bylo následně možné provádět ji automaticky.
|
|
Microsoft uvolnil aplikaci Power Automate Desktop k neomezenému použití zdarma. Potřebujete pouze bezplatný účet Microsoft – třeba ten, kterým se přihlašujete do Windows 10.
Pro vytvoření nové automatizační úlohy klikněte v hlavním okně programu Power Automate Desktop na tlačítko „New flow“, zadejte název úlohy a pokračujte kliknutím na „Create“. Pak už můžete vybírat ze stovek možných akcí s nastavitelnými parametry a podmínkami, například pro zpracování souborů i další úlohy. | Zdroj: Microsoft Power Automate Desktop
Aby bylo možné vytvářet úlohy automatizace, spojené s internetovými stránkami, stahováním dat nebo třeba vyplňováním webových formulářů, musíte si instalovat rozšíření Microsoft Power Automate do internetového prohlížeče. | Zdroj: Microsoft Power Automate Desktop
Automatizační nástroj Power Automate Desktop se spouští společně se startem Windows, běžní na pozadí a provádí úlohy dle vašeho nastavení. V ovládacím panelu najdete seznam vytvořených úloh, společně s informacemi o poslední změně a aktuálním stavu. | Zdroj: Microsoft Power Automate Desktop
Především začátečníci by se měli pustit nejprve do používání funkcí nástroje Power Automate, dostupného prostřednictvím webového rozhraní. Zde stačí k připraveným šablonám tzv. toků připojit příslušné cloudové služby, jako jsou třeba schránky na serverech Outlook.com či Gmail, cloudová úložiště jako OneDrive, Disk Google nebo Dropbox a další, účty v sociálních sítích nebo třeba webové aplikace, a rovnou můžete začít využívat možnosti jejich vzájemné interakce a automatizace.
Seznam všech plných verzí v Chipu 04/2021 |