Přejít k hlavnímu obsahu

Mnichovská automobilka testuje zbrusu nový typ elektromotoru: bude to konečně odpověď na čínské tažení?

Jiří Palyza 29.07.2024
info ikonka
Zdroj: serjan midili/Unsplash

BMW ve spolupráci s DeepDrive vyvinula nový typ elektromotoru, který nyní testuje v prvních modelech svých vozidel. Novinka se vyznačuje jednou zvláštností: má dva rotory. Jaký to může mít v oblasti elektromobility přínos?

Kompaktní a lehká konstrukce nového typu elektromotoru jej předurčuje pro umístění v nábojích kol, ale dá se použít i jako centrální pohonná jednotka.

Motor, vyvinutý ve spolupráci dvou mnichovských firem, DeepDrive a BMW, je inovativní ve své konstrukci: sestává ze statoru a dvou rotorů – vnitřního a vnějšího.

Dvourotorový motor nabízí v souvislosti se svou konstrukcí oproti tradičním elektromotorům spoustu výhod. Přesné umístění ve vozidle, které automobilka zvolila pro testování, ale prozatím zůstává tajemstvím. Nevíme tedy, zda půjde o centrální jednotku respektive přímý pohon jednotlivých kol v náboji.

DeepDrive a BMW mají velké plány: chtějí společně vyvinout elektrický pohon budoucnosti

Technik testuje elektromotor
info ikonka
Zdroj: DeepDrive.tech
Inovativní koncept nového elektromotoru slibuje efektivní a zároveň výkonné pohony s prodlouženým dojezdem. Po pilotní fázi projektu firmy přistoupily k reálnému testování v terénu.

První jiskra mezi DeepDrive a BMW přeskočila na veletrhu IAA 2021 a od té doby vzájemná spolupráce nabírá na intenzitě. BMW oceňuje zejména vysokou úroveň vyspělosti technologie DeepDrive, která v mnoha směrech předčila očekávání tradiční automobilky.

Nyní oba výrobci stojí před společným cílem, kterým je integrace inovativního dvourotorového motoru do sériových modelů.
 

Mohlo by vás zajímat

Momentálně probíhá fáze silničních testů, jejichž cílem je potvrdit ověřenou koncepci a vyzkoušet možnosti budoucího elektrického pohonu. DeepDrive totiž úzce spolupracuje i s výrobcem Continental. V tomto případě je společným cílem vyvinout speciální brzdy pro řešení pohonu, u kterého je motor umístěn v náboji kola.

Zdroj: Emobility+

Mohlo by vás zajímat


Máte k článku připomínku? Napište nám

Sdílet článek

Mohlo by se vám líbit








Všechny nejnovější zprávy

doporučujeme