Kompaktní a lehká konstrukce nového typu elektromotoru jej předurčuje pro umístění v nábojích kol, ale dá se použít i jako centrální pohonná jednotka.
Motor, vyvinutý ve spolupráci dvou mnichovských firem, DeepDrive a BMW, je inovativní ve své konstrukci: sestává ze statoru a dvou rotorů – vnitřního a vnějšího.
Dvourotorový motor nabízí v souvislosti se svou konstrukcí oproti tradičním elektromotorům spoustu výhod. Přesné umístění ve vozidle, které automobilka zvolila pro testování, ale prozatím zůstává tajemstvím. Nevíme tedy, zda půjde o centrální jednotku respektive přímý pohon jednotlivých kol v náboji.
DeepDrive a BMW mají velké plány: chtějí společně vyvinout elektrický pohon budoucnosti
První jiskra mezi DeepDrive a BMW přeskočila na veletrhu IAA 2021 a od té doby vzájemná spolupráce nabírá na intenzitě. BMW oceňuje zejména vysokou úroveň vyspělosti technologie DeepDrive, která v mnoha směrech předčila očekávání tradiční automobilky.
Nyní oba výrobci stojí před společným cílem, kterým je integrace inovativního dvourotorového motoru do sériových modelů.
Mohlo by vás zajímat
Momentálně probíhá fáze silničních testů, jejichž cílem je potvrdit ověřenou koncepci a vyzkoušet možnosti budoucího elektrického pohonu. DeepDrive totiž úzce spolupracuje i s výrobcem Continental. V tomto případě je společným cílem vyvinout speciální brzdy pro řešení pohonu, u kterého je motor umístěn v náboji kola.
Zdroj: Emobility+