Kompaktní a lehká konstrukce nového typu elektromotoru jej předurčuje pro umístění v nábojích kol, ale dá se použít i jako centrální pohonná jednotka.
Motor, vyvinutý ve spolupráci dvou mnichovských firem, DeepDrive a BMW, je inovativní ve své konstrukci: sestává ze statoru a dvou rotorů – vnitřního a vnějšího.
Dvourotorový motor nabízí v souvislosti se svou konstrukcí oproti tradičním elektromotorům spoustu výhod. Přesné umístění ve vozidle, které automobilka zvolila pro testování, ale prozatím zůstává tajemstvím. Nevíme tedy, zda půjde o centrální jednotku respektive přímý pohon jednotlivých kol v náboji.
DeepDrive a BMW mají velké plány: chtějí společně vyvinout elektrický pohon budoucnosti
![Technik testuje elektromotor](/sites/default/files/styles/max_650x650/public/2024-07/DeepDrive.jpg?itok=V8kB61lZ)
První jiskra mezi DeepDrive a BMW přeskočila na veletrhu IAA 2021 a od té doby vzájemná spolupráce nabírá na intenzitě. BMW oceňuje zejména vysokou úroveň vyspělosti technologie DeepDrive, která v mnoha směrech předčila očekávání tradiční automobilky.
Nyní oba výrobci stojí před společným cílem, kterým je integrace inovativního dvourotorového motoru do sériových modelů.
Mohlo by vás zajímat
![Elektrické SUV se nabíjí](/sites/default/files/styles/small_16_9/public/2024-06/Li-Fe-cover-midjourney.jpg.webp?itok=SWWqDxnr)
Momentálně probíhá fáze silničních testů, jejichž cílem je potvrdit ověřenou koncepci a vyzkoušet možnosti budoucího elektrického pohonu. DeepDrive totiž úzce spolupracuje i s výrobcem Continental. V tomto případě je společným cílem vyvinout speciální brzdy pro řešení pohonu, u kterého je motor umístěn v náboji kola.
Zdroj: Emobility+