Aplikace Temu jako hit
O aplikaci Temu, která láká na levné nákupy už od 9 korun, jsme informovali v dubnu roku 2023. Tehdy se aplikace dostala do USA, krátce nato vzala útokem i Evropu a Česko. Jak už zaznělo, v obchodech Google Play i App Store platí za aktuálně nejúspěšnější bezplatnou aplikaci.
Je však na místě před nakupováním na Temu znovu varovat. Platforma funguje trochu podobně jako tržiště Amazon nebo stránky AliExpress – samotné Temu nic neprodává, prostřednictvím něj nabízí své produkty jednotliví výrobci.
Rady pro bezpečné používání Temu
Faktem zůstává, že Temu se velmi snaží dohlížet na to, aby nakupování bylo příjemné a zákazník se nemusel bát o své peníze ani o čas, který s nakupováním stráví. Jakých rad se tedy držet, abyste nenaletěli a zůstali v bezpečí?
- Výběr zboží – při výběru dbejte na to, jak jednotlivé produkty vypadají na oficiálních obrázcích v porovnání s fotografiemi uživatelů v recenzích.
- Velikost oblečení – při nakupování na čínských e-shopech může být udaná velikost odlišná od té, na kterou jste zvyklí z evropských obchodů. Pokud je to možné, vyžádejte si tabulku velikostí.
- Pozor na barvu a materiál – jelikož si objednávané zboží nemůžete osahat ani prohlédnout, musíte pořádně zkontrolovat udanou barvu a materiál, ze kterého je produkt vyroben. Ideálně se opět podívejte do sekce recenzí uživatelů.
- Vypněte si upozornění v mobilu – aplikace Temu umí být velmi otravná. Radíme proto přejít do nastavení telefonu a u aplikace deaktivovat jakékoliv upozornění. Také se vám může hodit odhlásit se z marketingových e-mailů Temu.
- Vypněte sledování polohy – o práci s uživatelskými daty jsme již informovali. Doporučujeme u aplikace v mobilu deaktivovat sledování polohy, přístup ke kontaktům, galerii, mikrofonu i fotoaparátu.
Jako vždy, tak i u Temu platí, že pokud něco vypadá příliš dobře na to, aby to byla pravda, musíte být opatrní. Temu je sama o sobě seriózní platforma a nejedná se o phishing nebo podvod, mnoho uživatelů hodnotí svou zkušenost s Temu velmi pozitivně. Je však těžké posoudit kvalitu produktů před nákupem.
Jiní zákazníci totiž uvádí, že zboží vůbec nedorazilo a že zákaznický servis byl neochotný. Malé „zbytkové“ riziko tedy zůstává. Proto se pokud možno vyhněte objednávání drahých výrobků a věnujte pozornost celním předpisům.
Zdroj: Trustpilot, Chip.de