David Emm, bezpečnostní odborník ze společnosti Kaspersky Lab k tomu dodává: Jedná se o jeden z největších úniků dat, který jsme doposud viděli. Zatím můžeme stále pouze odhadovat reálný dopad tohoto hackerského útoku, je ale zcela zřejmé, že bezpečnostní řešení používané sítí Marriott Hotel nebylo natolik účinné, aby zabránilo vniknutí třetí strany do hotelových systémů. I když uložená data byla v databázi zašifrována, je velmi pravděpodobné, že hackeři ukradli i klíče k jejich odemčení.
Tento únik dat se zapíše do historie nejen množstvím ukradených dat, ale i jejich citlivostí. V hotelové databázi byly totiž uloženy citlivé osobní údaje milionů hostů a v mnoha případech i údaje o jejich platebních či kreditních kartách. Díky tomu kyberzločinci získali spoustu materiálů pro své cílené phishingové útoky nebo kybernetickou špionáž.
Hotelová síť bude všechny dotčené zákazníky o tomto problému informovat. Chtěli bychom na tomto místě upozornit všechny uživatele, a především klienty hotelu, aby zůstali ostražití. Kyberzločinci využijí nastalou situaci a budou se je snažit oslovit jménem hotelů Marriott. Proto je v případě, kdy vám dorazí mail ujistit se, například prostřednictvím oficiálních stránek hotelu, zda daná e-mailová adresa odpovídá uvedeným kontaktům. Klienti hotelového řetězce by měli být obezřetní a měli sledovat svoje bankovní účty.
Pokud jste byli klienty této hotelové sítě, můžete navštívit stránky Starwood Guest Reservation Database Security Incident, které jsou incidentu věnovány.