V současné digitální ekonomice jsou právě data tím, co podnikům umožňuje vytvářet nové produkty a služby. Všudypřítomné jsou sociální sítě, mobilní zařízení a rozmanité senzory. Ve spojení s technologiemi pro získávání dat z aplikací vzniká pro inovativní společnosti příležitost, jak díky způsobům využívání dat získat konkurenční výhodu. Podniky mohou výrazně zefektivnit svůj provoz, pokud interní data doplní spolehlivými daty získávanými z externích zdrojů. Společnost Oracle proto vytvořila platformu Oracle Data Cloud, která vznikla propojením stávajících datových služeb s BlueKai Audience Data Marketplace a která zákazníkům poskytuje přístup k prvotřídním nabídkám DaaS (data-as-a-service, data jako služba), včetně služeb Oracle Data as a Service for Marketing (Oracle DaaS for Marketing) a Oracle Data as a Service for Social (Oracle DaaS for Social).
Hlavní funkce
Obě nové služby i kompletní platforma Oracle Data Cloud by zákazníkům měly umožnit přijímat napříč celou organizací kvalifikovanější, na informacích založená rozhodnutí. Jedná se o spolehlivé řešení dodávající organizacím ověřená externí data: informace o chování uživatelů použitelné v rámci marketingu a informace extrahované ze sociálních sítí.
Služby Oracle DaaS umožňují zákazníkům používat napříč celou organizací data z interních i externích zdrojů a přitom plnit veškeré regulační požadavky. Kombinace interních a externích dat umožňuje jejich hlubší analýzu a pokročilé modelování. Příslušná data zpracovávat v dalších aplikacích, např. v rámci platformy Oracle Cloud.
Kromě marketingu lze tyto údaje použít i na podporu prodeje či poskytování služeb zákazníkům.
Řešení pro marketing
Řešení Oracle DaaS for Marketing je k dispozici na bázi předplatného. Marketingoví specialisté mohou takto získat přístup k různorodým datům o uživatelích. Tato data byla shromážděna on-line, off-line i pomocí mobilních technologií. Pocházejí z ověřených a spolehlivých zdrojů a byla získána a zpracována tak, že jejich další použití nijak neporušuje přepisy o nakládání s osobními údaji. Oracle DaaS for Marketing umožňuje cílený marketing a zajištění konstantní zkušenosti zákazníků napříč jednotlivými marketingovými kanály. Pomocí tohoto řešení lze získat přístup k více než 1 miliardě profilů, jedná se tedy o největší tržiště dat na celém světě. Kolem těchto dat navíc existuje ekosystém více než 300 partnerů, kteří jsou specialisty na vyhledávání, marketing a reklamu, ať už jde o práci v mobilním prostředí, on-line prostředí nebo na sociálních sítích (včetně např. využití videoobsahu).
Řešení pro sociální sítě
Řešení Oracle DaaS for Social je aktuálně k dispozici v omezené podobě. Zákazníkům přináší především kategorizaci a doplnění nestrukturovaných dat ze sociálních sítí. Tímto způsobem lze získat cenné, jinak nedostupné informace o zákaznících, konkurenci i trendech trhu.
Oracle DaaS for Social zpracovává každý den více než 700 milionů příspěvků publikovaných na sociálních sítích a sleduje více než 40 milionů zdrojů (sociální sítě, zpravodajské servery a další). Sofistikované zpracování nestrukturovaného textu je kombinováno se strukturovanými daty a výsledkem je prvotřídní aplikace business intelligence, která dokáže rozpoznat význam dat i jejich kontext.
Podrobnější informace najdete zde.