Přejít k hlavnímu obsahu

Originální tonery využívá už jen necelá pětina českých firem

redakce 25.09.2012
info ikonka
Zdroj:

Tisková řešení v českých společnostech všech velikostí čím dál více operují s neoriginálními tonery a inkoustovými náplněmi. Jejich kvalita je přitom ve většině případů na srovnatelné úrovni, čímž odpadl pro české firmy hlavní důvod pro nákup originálních.

Podle aktuálního průzkumu serveru TonerMania.cz vyplynulo, že ty originální využívá méně než jedna pětina.

Prodeje originálních tonerů a náplní do tiskáren, kopírek a faxů meziročně opět poklesly ve prospěch těch nových kompatibilních a repasovaných. Nové výsledky průzkumu za I. pololetí 2012 serveru TonerMania hovoří o 3% poklesu ve srovnání se stejným obdobím za rok 2011.

Které firmy preferují více originální tonery?

 

Odchylky v preferencích byly zjištěny především s ohledem na velikost firmy. Z výsledků například vyplývá, že velké firmy (nad 250 zaměstnanců) využívají programů na repasování svých vlastních použitých tonerů. Oproti průměru volí takovéto tiskové náplně o 8 % více velkých společností. Nemalá část velkých firem však razí zcela odlišnou filozofii a nakupuje výhradně nejdražší originální tonery a inkousty. Středně velké společnosti (50-250 zaměstnanců) nevykazují oproti zjištěnému průměru výraznější výkyvy. Trend u živnostníků a malých firem (do 50 zaměstnanců) jednoznačně ukazuje snahu uspořit náklady nákupem renovovaných a kompatibilních tonerů.

 

Velikost společnosti

Originální

Nové kompatibilní

Renovované

Enterprise (nad 250 z.)

20,2 %

52,7 %

27,1 %

Medium (50 – 250 z.)

17,1 %

63,1 %

19,8 %

Živnostníci a malé firmy

15,3 %

60,7 %

24 %

Cena není jediným důvodem

Většina, kterou tvoří šedesát procent firemních zákazníků, nakupuje nové, leč neoriginální tonery a inkousty generických značek.

Trend preference nových kompatibilních, ale neoriginálních náplní do tiskáren, kopírek a faxů má rostoucí tendenci meziročně především díky své dostupnosti na trhu a kvalitativní zaměnitelnosti s originálními. Hlavním důvodem však zůstává cena, jež může zejména u tonerů dosáhnout až jedné třetiny oproti originálním výrobkům.

Komentáře k výsledkům a grafy viz níže

Originální tiskové náplně (prodejnost 20,8 %)

 

 

Koupí nových tonerů a inkoustů stejné značky jako je tiskárna získá zákazník garantovanou kompatibilitu, kvalitu tisku a barevnou stálost. Někteří výrobci také podmiňují záruku na svou tiskárnu používáním výhradně originálních náplní.

Nové kompatibilní tiskové náplně (prodejnost 60 %)

Nové náplně v doposud nepoužitých obalech od jiného výrobce, než je značka tiskárny nabízí typicky jen nepatrně nižší tiskovou kvalitu než originál. Spolehlivost a životnost kompatibilních náplní je dnes však zpravidla na stejné úrovni. Riziko vadného kusu a možného poškození tiskárny je velmi nízké.

Renovované/repasované tiskové náplně (prodejnost 19,2 %)

 

V případě renovovaných cartridgí resp. tonerů se jedná o použité obaly, do kterých je znovu doplněn prášek či inkoust. Kvalita tisku, stejně jako spolehlivost, u nich mohou být na různých úrovních. Solidní výrobci nabízí záruku kompatibility a kromě doplnění prachu či inkoustu také výměnu nejvíce namáhané součástky.


Máte k článku připomínku? Napište nám

Sdílet článek

Mohlo by se vám líbit








Všechny nejnovější zprávy

doporučujeme