Pokud pracujete z domova, potřebujete funkční připojení k internetu a správné nástroje. Patří k nim programy pro sdílení, videokonference, kancelářské nástroje s podporou spolupráce nad dokumenty, aplikace pro podporu skenování a další. O některých z nich píšeme například v našem příspěvku o nejstahovanějších aplikacích. Nejpoužívanější klasiky, ke kterým patří Teams od Microsoftu a Hangouts od Google jsou dokonce dočasně poskytovány zdarma, resp. jsou uvolněny jindy placené funkcionality.
Uživatelé ale v současnosti mohou být naštvaní na malé výpadky v připojení, které nyní komentuje Microsoft ve svém oznámení. Přiznává v něm, že jedním z důvodů těchto výpadků je chyba v systému Windows 10. Po únorovém updatu se může projevit milionům uživatelů na celém světě. Bug má vliv na zaměstnance, kteří pracují s Office 365 a VPN.
Microsoft připouští chyby ve Windows 10
Tým podpory sděluje: Zařízení, která používají ruční nebo automaticky nakonfigurovaný proxy server speciálně pro VPN mohou mít indikovaný stav omezeného nebo žádného připojení v oznamovací oblasti Windows. Tato chybová zpráva se může objevit zejména při použití VPN (při změně stavu připojit/odpojit), a také pokud se uživatelé chtějí přihlásit k internetu pomocí programů WinHTTP nebo WinInet. Navzdory funkčnímu připojení k internetu se tak nemusí spustit programy, jako např. Microsoft Teams, Office, Internet Explorer 11 a některé verze Edge.
Co lze v takovém případě udělat?
Dojde-li k podobnému problému, Microsoft každopádně doporučuje restart. V mnoha případech uživatelé ponechávají počítače při nečinnosti ve sleep modu, což šetří dlouhé doby spouštění. V případě indikované chyby se ale restart vyplatí. Rychlou opravou by měl být problém vyřešen aktualizací, která je oznámena na začátek dubna.