1188 jako cenový strašák
Český telekomunikační úřad (ČTÚ) informoval o tom, že spotřebitelé si až překvapivě často stěžují na problémy spojené s touto dříve velmi populární linkou. 1188 vlastně sloužila pro vyhledávání informací a kontaktů ještě před masovým vzestupem internetu.
Dle nejnovější monitorovací zprávy to vypadá, že řada uživatelů byla překvapena z výše následného vyúčtování po telefonování na linku 1188 i v současnosti. A pravděpodobně pak podali stížnost – nebo alespoň dotaz – na ČTÚ.
Problém je v čekání a přepojení
Linka 1188 si účtuje minutovou tarifikaci i za čekání na lince (například, než telefonista vyhledá informace) a co je ještě důležitější, účtuje si i každou minutu hovoru přepojeného na vámi vyhledávaný kontakt.
„Aby se zákazníci vyhnuli neúměrně vysokému vyúčtování za tuto službu, doporučuje ČTÚ obezřetnost při jejím využívání, především zdůrazňuje, že nechá-li se zákazník přepojit operátorem dané linky na požadované telefonní číslo, je hovor na toto číslo účtován cenou volání na linku 1188, nikoli běžným tarifem zákazníka,“ uvádí ČTÚ ve své zatím poslední monitorovací zprávě.
Jen pro doplnění, volání na 1188 podle aktuálního ceníku není žádná levná záležitost. Každá minuta hovoru vyjde u T-Mobilu na 33,90 Kč, u O2 40 Kč a u Vodafonu 42,90 Kč. Za relativně krátký 5minutový hovor tak utratíte jako za oběd pro jednoho.