Chip 09/2021: Uživatelé na internetu za služby již léta platí svými údaji. Čím přesněji inzerenti znají preference svých uživatelů, tím cílenější reklamu jim mohou prezentovat. Sledování se provádí dvěma technikami: často prostřednictvím souborů cookies třetích stran nebo pomocí otisků prstů v prohlížeči (Fingerprinting im Browser). Obě tyto metody narušují soukromí uživatelů webu a uživatelé se proto brání ochrannými opatřeními. Společnost Google si tento problém uvědomuje již dlouho a nyní se snaží zachránit svůj reklamní byznys pomocí nové techniky nazvané Federated Learning of Cohorts (FLoC), což by se dalo přeložit jako sdružené učení kohort (skupin). Zastánci ochrany osobních údajů, ale také téměř všichni ostatní vývojáři prohlížečů, si však o FLoC nemyslí nic dobrého. Kritici si například stěžují, že Google chce pouze nahradit jeden typ sledování novým a nepředkládá tak skutečnou alternativu.
Po cookies přicházejí kohorty
Pavel Trousil
19.08.2021
Google slibuje cílenou reklamu a ochranu soukromí pomocí nové technologie FLoC. Ne každému se ale líbí.
Máte k článku připomínku? Napište nám
Mohlo by se vám líbit
Doporučujeme
Resetujte Wi-Fi na svém mobilním telefonu: může to vyřešit všechny problémy s připojením
Tipy a triky
doporučujeme
Novinky
- Používáte WhatsApp? Tuhle funkci si zapněte, jinak můžete mít problém
- Máte stále Windows 10? Tak to vás čeká velmi nepříjemné překvapení
- Uživatelé WhatsAppu, už vám také někdo volal ze zahraničí? Buďte na to opatrní, testují si vás podvodníci
- Také jste podlehli kouzlu fitness náramků? Jaká jsou jejich rizika, která mnozí podceňují
Testy a žebříčky
bezpečnost
- Dostala "deset z deseti": pozor na novou bezpečnostní chybu Windows – může vám způsobit vážné problémy
- Máte doma tuto televizi? Ve velkém nebezpečí může být až 92 000 domácností
- Falešné aplikace z Google Play: pozor, možná je máte v telefonu i vy
- Nevídaný podvod na Messengeru: dejte si pozor, když vám přijde takováhle zpráva