Přejít k hlavnímu obsahu

Po cookies přicházejí kohorty

Pavel Trousil 19.08.2021

Google slibuje cílenou reklamu a ochranu soukromí pomocí nové technologie FLoC. Ne každému se ale líbí.

Chip 09/2021: Uživatelé na internetu za služby již léta platí svými údaji. Čím přesněji inzerenti znají preference svých uživatelů, tím cílenější reklamu jim mohou prezentovat. Sledování se provádí dvěma technikami: často prostřednictvím souborů cookies třetích stran nebo pomocí otisků prstů v prohlížeči (Fingerprinting im Browser).  Obě tyto metody narušují soukromí uživatelů webu a uživatelé se proto brání ochrannými opatřeními. Společnost Google si tento problém uvědomuje již dlouho a nyní se snaží zachránit svůj reklamní byznys pomocí nové techniky nazvané Federated Learning of Cohorts (FLoC), což by se dalo přeložit jako sdružené učení kohort (skupin). Zastánci ochrany osobních údajů, ale také téměř všichni ostatní vývojáři prohlížečů, si však o FLoC nemyslí nic dobrého. Kritici si například stěžují, že Google chce pouze nahradit jeden typ sledování novým a nepředkládá tak skutečnou alternativu.

Obsah: Všechna témata Chipu 09/2021


Máte k článku připomínku? Napište nám

Sdílet článek

Mohlo by se vám líbit








Všechny nejnovější zprávy

doporučujeme