Společnost HMD Global, která v roce 2016 získala licenci na značku Nokia, se nechce v dohledné době soustředit na segment špičkových zařízení. Poslední skutečnou vlajkovou lodí Nokie byl model 9 PureView s více fotoaparáty, která se po několika měsíčním opoždění objevila na trhu v roce 2019. Koncem loňského roku společnost vzdala svůj slib aktualizovat telefon na Android 11.
Navzdory mnoha zvěstem je nástupce zatím v nedohlednu a vypadá to, že ani žádný nebude. Adam Ferguson, šéf produktového marketingu společnosti HMD, v rozhovoru pro server Android Authority otevřeně přiznal, že výroba prémiového modelu telefonu v cenové kategorii 800 USD nemá v současné době pro společnost smysl. Dodal, že výrobce nemá ambice pouštět se do války o specifikace s ostatními hráči v oboru a raději by investoval své úsilí jiným směrem.
Odlišujícím prvkem, na který se chce Nokia do budoucna soustředit, jsou cenově dostupné telefony 4G. Zástupci to prozradili na veletrhu MWC 2022, který se konal koncem února v Barceloně. V polovině roku 2018 byla Nokia osmým nejoblíbenějším výrobcem mobilů na světě, ale brzy poté prodeje začaly klesat. V současné době je z hlediska tržeb na 11 pozici.
Prodej chytrých telefonů značky Nokia roste
| Zdroj: Ashutosh Singh Rana/Unsplash
V poslední době se situace zlepšila: společnost oznámila, že prodej smartphonů v roce 2021 meziročně vzrostl o 41 %. Poslední čtvrtletí roku 2021 bylo nejziskovějším čtvrtletím v historii společnosti HMD Global.
Přesto jsou představitelé firmy přesvědčeni, že je nejlepší zaměřit se na výrobu modelů základní a střední třídy, které něco vydrží a nabízejí několikadenní výdrž na akumulátor.
V rozhovoru pro tiskovou agenturu PA Ferguson uvedl, že firma si chce "dát do pořádku základy". Nově představené smartphony jsou podle něj především spolehlivé.
Společnost Nokia chce připravit zázemí pro zákazníky
"Jde o to, abychom vycházeli ze správných základů a aby se jejich význam vžil do myslí našich uživatelů. Nechceme se zapojit do závodů ve specifikacích, které probíhají ve zbytku odvětví. Pokud chcete za vyšší cenu pár megapixelů navíc nebo o něco větší výkon pro obnovovací frekvenci obrazovky, fajn, určitě se najde někdo, kdo to pro vás udělá. Ve skutečnosti ale chcete zařízení, na které se můžete spolehnout a které co nejlépe implementuje mnohé ze základních principů. To je to, za čím si stojíme a co chceme vrátit na trh. Samozřejmě nám velmi prospívá, že je to velká část dědictví společnosti Nokia, o kterou jde především," říká Adam Ferguson, vedoucí produktového marketingu HMD.
Této změně ve strategii Ferguson přičítá také nedávný působivý růst prodeje
"Nové telefony jsou méně okázalé než jiné modely, které uvádějí na trh ostatní. Zároveň jde ale o jednu z oblastí našeho růstu. Zákazníci, kteří přecházejí z klasických mobilů na smartphony, chtějí spolehlivé produkty. Jsou zvyklí na zařízení, která jsou odolná a robustní, a jejichž akumulátory vydrží několik dnů. My se snažíme dosáhnout, aby zařízení Nokia nabízely tyto vlastnosti i v kategorii chytrých telefonů.
Není to poprvé, kdy společnost HMD Global hovoří o odchodu z prémiového segmentu. Už loni prohlásila, že prémiové smartphony jsou mimo její dosah a že se zaměří především na telefony v cenové relaci 2500 až 5000 Kč.
Zdroj: Android Authority