Apple vyjmul ze svého výrobního plánu větší model reproduktoru HomePod, se kterým vstoupil na trh před třemi lety. Namísto něj by se ve svém úsilí chtěl více zaměřit na nový menší HomePod mini. Zástupci společnosti to oznámili v sobotu.
HomePody jsou jediné síťové reproduktory, na kterých lze použít hlasového asistenta Apple Siri. Apple měl s původním modelem ambiciózní strategické plány: HomePod byl prošpikovaný inovativní zvukovou technologií. Byl ale také výrazně dražší, než konkurenční zařízení od Amazonu s hlasovou asistentkou Alexou.
Apple HomePod: zbývající zásoby se budou prodávat i nadále
Výrobce se nyní chce více zaměřit na menší a levnější HomePod mini. | Zdroj: Ivan Bandura/Unsplash
I po předchozím snížení ceny se Apple HomePod stále prodává za přibližně 9000 Kč. Podle marketingových specialistů se díky této ceně udržovaly prodeje zařízení v určitých mezích. S cenou zhruba 3300 Kč útočí Apple na své konkurenty reproduktorů s hlasovými asistenty přímo na jejich hřišti. Apple zdůrazňuje, že do vývoje HomePodu mini se dostaly technologie z většího modelu. A chce i nadále pokračovat ve vývoji inovativních zvukových produktů.
Ukončení výroby původního HomePodu ale zároveň výrobci ponechává otevřené dveře v segmentu síťových hi-fi reproduktorů, které zaznamenaly výrazný vzestup zájmu v průběhu protipandemických omezení. U zvukových zařízení od expertů, kteří se na výrobu reproduktorů zaměřují a mezi které patří například Sonos, lze integrovat hlasové asistenty konkurence, jako například Alexu nebo Google Assistant. Ovšem nikoliv Siri, která je prozatím věrná pouze produktům od Apple.