Twiter se potýká s mnoha problémy. Navíc novému majiteli modré zpravodajské sítě citelně šlápl do úsměvu Mark Zuckerberg, který se svou společností Meta rozjel konkurenční službu Threads. Ta rychle roste, což jde přímo proti Twitteru.
Threads má díky mateřské Metě obrovskou výhodu díky integraci s Instagramem, nakonec noví členové sítě Threads potřebují ke své registraci instagramový profil. Vzhledem k tomu, že na obrázkové platformě Mety je měsíčně aktivní více než miliarda uživatelů, je velmi pravděpodobné, že si významná část z nich Threads založila nebo založí.
Negativní cashflow i navzdory vysokému využívání
Sám majitel poslem špatných zpráv: finanční výsledky Twitteru nevěstí nic dobrého. | Zdroj: Twitter/Elon Musk (@elonmusk)
Minulý týden Elon Musk špatné zprávy ohledně financí Twitteru zveřejnil a komentoval je slovy: "Stále máme záporné cash flow kvůli 50% poklesu příjmů z reklamy a velkému zadlužení. Potřebujeme to obrátit do kladných hodnot, a teprve poté si budeme moci dovolit luxus čehokoliv dalšího."
V současných dnech neustále více peněz z firmy odchází, než by přicházelo. A to i přes to, že informační platforma může tento týden zaznamenat rekord časové délky používání na jednotlivém zařízení.
Inzerenti se zdají být nespokojeni
Možná, že jsou inzertní zadavatelé nespokojeni s nepořádkem, který Musk na Twitteru vytvořil zpeněžením ověřovacích verifikací a neustálým přehodnocováním firemních zásad. Dokonce v jednu chvíli zavedl omezení počtu tweetů, které si uživatelé mohou za den přečíst, aby o několik hodin později tento limit opět zvýšil.
Nestabilita na Twitteru způsobuje, že se inzerenti stahují. Ještě v dubnu Musk tvrdil, že se inzerenti vrátí a cash flow bude kladné. Opak je zatím pravdou. Musk tehdy o inzerentech prohlásil: "Téměř všichni se vrátili nebo řekli, že se vrátí".
Drastický pokles příjmů z reklamy
Podle agentury Senzor Tower, která se zabývá sledováním obchodní úspěšnosti aplikací, klesly příjmy z reklamy na Twitteru za dva měsíce z počátku letošního roku o 89 % na 6,46 milionu EUR.
Pokud toto číslo porovnáme s částkou 60,35 milionu EUR, kterou deset největších inzerentů utratilo za reklamu od září do října loňského roku, tedy těsně před akvizicí platformy Elonem Muskem, je vážnost situace jasná.
Zdroj: The Guardian, Twitter