Cílem testování bude ověřit kompletní proces: od objednání zákazníkem přes identifikaci v distribučním centru až po převzetí dronem, který zásilku doručí přímo zákazníkovi. Test proběhne v distribučním centru v Jirnech u Prahy a bude přenášený prostřednictvím livestreamu na facebookovém profilu Mall.cz.
„Možnost doručení zásilky dronem by byla přínosem nejen pro zákazníka, ale šlo by o další posun pro celý obor e-commerce. Věřím, že vše proběhne hladce a ostrý test potvrdí, že podobné služby máme na dosah,“ říká Jakub Havrlant, CEO Mall Group, pod kterou spadá i Mall.cz.
Testovací doručení proběhne pod dohledem Úřadu pro civilní letectví, protože automatizované doručování pomocí dronů v tuto chvíli česká legislativa neumožnuje. „K úpravě legislativy může vést ještě dlouhá cesta, pro nás je podstatné být součástí celého procesu a mít možnost poskytnout zkušenosti z našeho vlastního testování,“ dodává Jakub Havrlant.
V zahraničí doručování dronem úspěšně otestoval Amazon, DHL nebo Švýcarská pošta. U velkých e-commerce hráčů se odhaduje, že přibližně 80 % produktů prodaných produktů váží pod dva kg. Takovou hmotnost dron bez problémů přepraví, čímž se nabízí efektivní alternativa tradičnímu doručování.