Telefon má prý „speciální tvrzené sklo“ (hlinitokřemičitan), jenže se ukazuje, že to není o nic odolnější než sklo na iPhone 3gs; nový model je přitom skleněný s obou stran, a nejméně ve čtvrtině případů praskne to zadní.
Americká společnost SquareTrade je nezávislý poskytovatel záruky; jejích služeb využívá přes deset tisíc online prodejců. Vyhodnotila si počet nahlášených událostí připadajících na dvacet tisíc majitelů iPhone 4, kterým poskytla záruku.
Shledala výrazný nárůst v počtu nahlášených poškození oproti předchozímu modelu iPhone 3gs — celkově o 68 % — přitom sklo si v prvních čtyřech měsících vlastnictví rozbije o 82 % uživatelů více; absolutně 3,9 % uživatelů. Celkově nahlásí poškození v prvních čtyřech měsících 4,7 % vlastníku iPhone 4 — to je o 70 % více oproti 3gs. Sedmnáct procent všech poškození iPhone 4 připadá na vniknutí tekutiny a pouhé jedno procento činí poškození jiná. Nejméně čtvrtina rozbitých skel připadá na stěnu zadní.
SquareTrade má zatím údaje za čtyři měsíce od počátku prodeje. Jejich lineární projekcí dospěla k odhadu, že do roka si iPhone 4 poškodí až 15,5 % jeho vlastníků. To se nám zdá nadnesené. Řekněme, že křivka by se mohla ohnout tak k procentům dvanácti — ale i to by bylo dost.
Čísla vyjadřují poškození fyzická a ovšem obsahují pouze případy nahlášené. Předpokládá se, že menší škrábance a praskliny někteří nenahlásí.
Pokud jde o selhání funkce, iPhone 4 je na tom podobně jako iPhone 3gs: nefunkčnost nahlásilo méně než půl procenta majitelů, a SquareTrade zdůrazňuje, že v tomto směru je iPhone jedním z nejspolehlivějších zařízení na trhu.