![Škoda Vision E Škoda Vision E](https://casopis.chip.cz/obrazky/lim/2017-03-29/skoda-vision-e/vision-e-back.jpg)
Škoda Vision E
S pohledem na tuto studii jsme vás už na stránkách webu Chipu seznámili, tentokrát se podíváme do vnitřku tohoto připravovaného vozidla – zatím jen v črtech návrhářů vozu. Nejvýraznějšími prvky karoserie jsou proti sobě otevírané dveře a absence sloupku B. Velkorysou prostornost dodávají bohatě prosvětlenému interiéru čtyři samostatně otočná sedadla a absence středového tunelu.
„S vozem Vision E dáváme nahlédnout do budoucnosti vozů značky Škoda s elektrickým pohonem,“ říká předseda představenstva společnosti Škoda Auto Bernhard Maier. „Do roku 2025 uvedeme na trh vedle plug-in-hybridů v nabídce také pět čistě elektricky poháněných automobilů v různých segmentech. Budeme tak připraveni na stav, kdy každý čtvrtý prodaný automobil bude disponovat elektropohonem,“ dodává Bernhard Maier.
![Škoda Vision E Škoda Vision E](https://casopis.chip.cz/obrazky/lim/2017-04/2017-04-12/skoda-vision-e-vnitrek/skoda-e-vison-b.jpg)
Uprostřed palubní desky se nachází centrální dotykový displej, na kterém si mohou řidič a spolujezdec přečíst všechny informace a ovládat důležité funkce a služby Škoda Connect. Kromě hlavní obrazovky, na níž jsou zobrazována běžná palubní data, nabízí vůz Škoda Vision E také další displeje pro ostatní pasažéry. Zdroj: Škoda Auto
Díky velkým proskleným plochám je interiér studie světlý a vzdušný. Důsledné pokračování horizontálních linií uvnitř vozu zvýrazňuje jasnou strukturu a prostornost. Moderní vzhled potvrzují čtyři skořepinová sedadla s inovativními opěradly. Dlouhý rozvor a krátké převisy vpředu a vzadu dovolily vývojářům vytvořit ve voze Škoda Vision E rozměrově velkorysý a komfortní prostor pro cestování.
Sedadla jsou v mírně zvýšené pozici a zaručují tak posádce dobrý výhled. Kromě toho jsou otočná o 20 stupňů. Při otevírání dveří se natočí směrem ven a usnadní tak nastupování. Poté, co se elektricky ovládané dveře uzavřou, pootočí se sedadla zpět do své výchozí pozice. Studie tak představuje další Simply Clever řešení, které díky ergonomicky optimalizovanému uspořádání a mechanice zajišťuje zvýšený komfort. Jelikož koncept vozu vynechává vpředu i vzadu středový tunel, vládne uvnitř pocit velkorysé prostornosti.
Uprostřed palubní desky se nachází centrální dotykový displej, na kterém si mohou řidič a spolujezdec přečíst všechny informace a ovládat důležité funkce a služby Škoda Connect. Kromě hlavní obrazovky, na níž jsou zobrazována běžná palubní data, nabízí vůz Škoda Vision E také další displeje pro ostatní pasažéry. Každý z cestujících tak má k dispozici vlastní obrazovku, díky níž má přístup k informacím a zábavním funkcím. Monitor pro spolujezdce je umístěn v palubní desce, obrazovky pro cestující na zadních sedadlech jsou umístěny v opěradlech sedadel před nimi. Všichni pasažéři si navíc mohou pomocí vlastních dotykových displejů ovlivňovat svůj individuální zábavný program. Ovládací prvek pro spolujezdce se nachází v pravé loketní opěrce, pro cestující vzadu je pak umístěn mezi zadními sedadly.
V každé výplni dveří je integrován takzvaný phonebox, v němž lze bezdrátově nabíjet chytré telefony. Osobní nastavení, data a informace ze smartphonu lze sledovat a ovládat příslušným displejem. V dekoračních lištách dveří a pod palubní deskou je integrováno ambientní osvětlení, které lze měnit v deseti různých barvách. Pod velkými pátými dveřmi se nachází pro vozy značky Škoda typický velkoryse dimenzovaný zavazadlový prostor.
V režimu autonomního řízení se přední sedadla automaticky nastaví do komfortní polohy. Přitom se samočinně upraví poloha volantu a umožní maximální možné využití prostoru a odpovídající komfort.