Díky spolupráci O2 a Spotify se čeští posluchači nyní dočkají i další výhody - hudební aplikace i web budou nově dostupné v českém jazyce. "Díky naší nabídce si Spotify v České republice našlo řadu nových příznivců a věříme, že díky české verzi se jejich počet ještě zvýší," popisuje Jindřich Fremuth, ředitel divize Rezidentní zákazníci v O2.
"Víme, že lokalizace má obrovský vliv na zkušenosti s používáním Spotify. Jsme přesvědčeni, že lokalizované služby a naše partnerství s O2 umožní českým posluchačům ještě snáz poslouchat oblíbenou hudbu. V Spotify věříme, že díky neustálému zlepšování je naše hudební aplikace nejlepší na trhu," říká Chris Bevington, ředitel pro globální partnerství ve Spotify. Rollout české verze proběhne postupně v průběhu následujících týdnů.
Více než 60 % lidí využívá Spotify alespoň jeden den v týdnu. Co se rozdělení podle pohlaví týče, ve všech věkových skupinách jsou o něco více zastoupeni muži. Přitom nejčastěji si aplikaci nainstalovali lidé ve věku 18-25 let (více než 21 % u mužů a 16 % žen). Počet posluchačů podle operačního systému víceméně kopíruje rozdělení telefonů v naší síti. Cca 60 % patří Androidu, okolo 35 % jsou uživatelé s operačním systémem iOS. Zbytek si rozdělili uživatelé Windows Phone a Blackberry.
A co vlastně lidé nejčastěji poslouchají? Aktuální hity. K top zahraničním umělcům patří Ed Sheeran, Coldplay a třeba Justin Bieber. Mezi nejpřehrávanějšími českými interprety jsou Chinaski, Kryštof nebo Ben Cristovao. Které jsou nejhranější singly? Z domácích luhů a hájů vede Jelen a jeho Magdaléna, kterou následuje Ráno od ATMO Music a Slovenský klín od Chinaski. K nejpopulárnějším zahraničním skladbám patří Lean On od Major Lazer, Take me to Church od Hozier a dost možná budoucí klasika Thinking it loud od Eda Sheerana.