Kromě zvláštně „přilepené“ zádi a značné převahy podílu plechu nad sklem v bočním profilu, má Tivoli Grand také napůl uzavřenou přední masku. Ta by mohla vyvolat dojem, že jde o elektromobil, který se obejde bez náporového chlazení (protože nemá pod kapotou motor). Ale to je omyl – Tivoli Grand pohání důvěrně známý benzínový motor se zdvihovým objemem 1,5 l, přeplňovaný turbem a naladěný na výkon 120 kW (163 k).
Tivoli Grand působí jako vysoko posazené kombi, ale klame tělem – kromě šířky je ve všech rozměrech větší než Škoda Karoq a má nachlup stejnou světlou výšku jako toto středně velké SUV.
Auto je především hodně vysoké. Zatímco v modelu Korando byl strop (i kvůli příplatkovému střešnímu oknu) pro vzrostlejšího řidiče nepříjemně nízko, tento SsangYong poskytuje nad hlavou až nebývalý prostor. Navíc to nemá vliv na výšku sedačky řidiče, která odpovídá kategorii SUV a celkově poskytuje dobrý výhled z vozu.
Jen malé okno v pátých dveřích limituje výhled vzad, a zatímco v Korandu jsme měli pro obraz couvací kamery jen slova chvály, pro Tivoli Grand to neplatí. Kamera má nízké rozlišení a úzký úhel záběru, takže je její obraz spíše informativní a je potřeba se spoléhat na (dostatečně velká) zrcátka.
Vydařená ergonomie
To je ale v zásadě jediná výtka k celkově vydařené ergonomii vozu. Všechny hlavní funkce mají svoje ovládací tlačítko a intuitivní je také pohyb v možnostech zobrazení informací na displeji v kapličce před řidičem.
Apple CarPlay a Android Auto (obojí po kabelu) je ve standardu, bezdrátová nabíječka je součástí paketu Tech za 26 900 Kč. Ten vám rozhodně doporučujeme, protože zahrnuje i automatické přepínání dálkových světel, stejně jako bezklíčové odemykání a startování vozu a zmíněnou přístrojovou desku reprezentovanou displejem.
V době přípravy tohoto textu nabízel SsangYong zdarma paket Style+, který zahrnuje také vyhřívaný volat a přední sedadla, dvouzónovou automatickou klimatizaci nebo zadní parkovací senzory. Na výbavě tedy Tivoli Grand určitě nešetří a ani přípatek 35 900 Kč za automatickou převodovku rozhodně není přestřelený. Cena vozu v maximální výbavě se všemi přípatky nepřekročí 600 tisíc korun – za velké auto se zárukou na 5 let, nebo 100 tisíc km a asistenčními službami.
Velmi příznivá cena samozřejmě znamená i určitá omezení. Tivoli Grand nemůže být čtyřkolka (zajímavé je, že kratší Tivoli ano), nelze mít jiný než textilní interiér a spolehnout se musíte na jediný motor v nabídce.
Jde o úplně stejný agregát jako pohání Korando nebo nový Torres, jen nám v případě Tivoli Grand přišel trochu línější a méně ochotný zrychlovat ve vyšších otáčkách. Při klidné jízdě ale motor téměř neuslyšíte a na předjíždění má výkonu dostatek.
Spotřeba se při našem testování nezajetého vozu, převážně v městském provozu, pohybovala nad 10 litrů benzinu na 100 km. Automatická převodovka Aisin s hydrodynamickým měničem řadí hladce, jen při popojíždění se nevyhnete občasnému škubnutí vozu. Podvozek je naladěný komfortně a i přes svoji značnou výšku se vůz při běžné jízdě nijak nenaklání.
Na závodění ale toto rodinné auto samozřejmě postavené není – jde především o vůz vhodný pro každodenní dojíždění, který uveze pětičlennou rodinu se vším potřebným.
+ Příznivá cena, bohatá výbava, kvalitní zpracování
– Jediná motorizace, spotřeba
SsangYon Tivoli Grand 1.5 GDI Turbo : technická data | |
---|---|
Motor / zdvihový objem / výkon | zážehový přeplňovaný čtyřválec / 1 490 cm3 / 120 kW |
Převodovka | 6stupňová automatická |
Rozměry | 4 480 × 1 810 × 1 646 mm |
Objem zavazadlového prostoru | 574 l |
Cena | od 479 900 Kč |