Přejít k hlavnímu obsahu
Novinky

Stane se hitem českých rodin? Nový model e-kola uveze dvě děti a psa k tomu – vše s dojezdem až 350 km

Jiří Palyza 27.09.2024

Jaké elektrokolo byste si pořídili raději: model s rychlým nabíjením, nebo s dojezdem 350 km? V podobě novinky Engwe LE20 můžete mít obojí.

Kapitoly článku

Dojezdový rekordman nebo čirá utopie?

Je to odvážné tvrzení, ale Engwe hlásá, že jeho nejnovější elektrokolo, vybavené nosiči, má výrazně větší dojezd než bezmála všechna ostatní elektrokola na trhu.

Základní model se dodává s jednou 48V baterií s kapacitou 922 Wh, ale cyklisté se mohou rozhodnout pro variantu se dvěma bateriemi, která podle Engwe nabízí obrovský dojezd až 350 km. To výrobce deklaruje v režimu asistence úrovně 1.

Je to vůbec legitimní tvrzení? Rychlá matematická kontrola ukazuje, že této vzdálenosti se dá dosáhnout při spotřebě přibližně 5 Wh/km, což je pravděpodobně nejvyšší účinnost, které lze dosáhnout u typického elektrokola při nízkém výkonu asistence šlapání. Odpověď tedy zní: teoreticky to možné je, ale většina cyklistů takového dojezdu nikdy nedosáhne.

Mohlo by vás zajímat

I tak ale provedení se dvěma bateriemi nabízí mnohem více kapacity elektrické energie, než kolik dnes najdete u většiny modelů e-kol. A i když při reálném používání e-kola dosáhnete pouze třetiny tohoto odjezdu, je to stále více, než většina cyklistů potřebuje při běžném používání užitkového modelu elektrokola tohoto typu.

Nově uvedený model LE20 je navržen speciálně pro přepravu nákladu v kombinaci s dlouhým dojezdem. Výrobce také udává, že tento model disponuje technologií "rychlého nabíjení“, která umožňuje dobíjení ve kratším čase.

Mohlo by vás zajímat

Hra s označením výkonu: evropská verze bude dodávána se středovým motorem

V praxi to znamená, že součástí dodávky kola je výkonná osmiampérová nabíječka, která nabízí údajný čas dobití v intervalu 2-3 hodiny. Není to sice nic revolučního, ale i tak je to příjemné vylepšení pro cyklisty, kteří nechtějí čekat 4-6 hodin.

Engwe LE20 má uvedenou nosnost 200 kg, což umožňuje přepravu více jezdců nebo těžkého nákladu. Evropská verze kola má motor ve středovém složení, který nabízí dostatek výkonu na to, aby takovou zátěž zvládl (točivý moment 100 Nm).

Ve většině zemí EU je výkon elektrokol omezen na 250 W, a proto elektrokola s vyšším výkonem, jako je například tento model, obvykle tuto hodnotu skrývají a místo toho uvádějí točivý moment. Ten regulován není, tedy může být použit k naznačení, jak výkonné elektrokolo je.

Mohlo by vás zajímat

Vhodné pro městský provoz s praktickou variabilitou nosičů

Mezi další výbavu kola patří hydraulické kotoučové brzdy, LED osvětlení včetně směrovek, přední odpružená vidlice a kryty zadního kola. Ty chrání zadní kolo od nechtěného kontaktu se zavazadly nebo nohami cestujících.

Evropská verze novinky Engwe LE20 bude k předběžným objednávkám k dispozici od 8. října a zaváděcí cena e-kola je 1 699 eur, což je v přepočtu přibližně 43 000 Kč.

Nákladní elektrokola se stále častěji stávají preferovanou alternativou pro doručovací služby "poslední míle" a osobní dopravu zejména v městském prostředí, kde jsou časté dopravní zácpy.

Zdroj: Electrek.co, Engwe-bikes.com


Máte k článku připomínku? Napište nám

Sdílet článek

Mohlo by se vám líbit








Všechny nejnovější zprávy

doporučujeme