Je to stále stejné: Jako blesk z čistého nebe vám Facebook zobrazí reklamu na produkt, který jste nedávno zcela poprvé zmínili – v soukromí, během rozhovoru s přáteli, do telefonu nebo jinou off-line cestou, ale rozhodně jste o něm nepsali na internetu. Když se něco takového stane, napadne nás pouze jediné vysvětlení: Facebook nás odposlouchává, nejspíše prostřednictvím mikrofonu našeho smartphonu, a hned nabídne náš profil v sociální síti odpovídajícímu inzerentovi.
V nedávné době se na sociálních médiích objevilo hned několik podobných případů. Tyto příběhy zahrnovaly například exotický otvírák na kokosové ořechy, úplně nové bonbony na kašel nebo vzdálené příbuzné, o kterých nebylo několik let vůbec slyšet. Nejznámějším se stal ale případ kočičího žrádla. Youtuber s přezdívkou Neville nastražil na Facebook past: deaktivoval ve svém smartphonu aplikaci Facebooku a zároveň do telefonu několikrát zopakoval, že nutně potřebuje koupit žrádlo pro kočku. O dva dny později mu Facebook skutečně začal zobrazovat reklamy na kočičí žrádlo. Opravdu to může být jen náhoda?
Více se o sledování uživatelů Facebookem dočtete v únorovém Chipu.