Přejít k hlavnímu obsahu

Volkswagen prozradil detaily ke svému ID.1: jaké bude elektroauto za půl milionu

Josef Mika 06.03.2025

VW konečně odhaluje nové podrobnosti o připravovaném malém elektromobilu ID.1, například jeho dojezd a výkon. Mluví se o ID.Every1, ale i když VW tvrdí, že jde pouze o koncept, je velmi pravděpodobné, že se skutečně jedná o ID.1, který má spatřit světlo světa v roce 2027.

Kapitoly článku

Vedení VW se již několik měsíců potýká s velkými problémy. Elektromobily koncernu byly dlouho považovány za drahé a nepříliš inovativní a jejich prodeje rozhodně nadšení nebudí. Zároveň neustále roste konkurence z Číny, která se zdá být v mnoha ohledech lepší. Odtud přichází i nové technologie baterií.

Koncern z Wolfsburgu ale nyní zvyšuje tempo. Investoval miliardy do společného podniku s americkým výrobcem Rivian, aby rychleji získal softwarová řešení vozidel a byl tak lépe připravený na blízkou budoucnost.

Současně se rozběhl plán na vývoj plně elektrického městského vozu za přijatelnou cenu. Volkswagen aktuálně odhalil několik dalších podrobností o modelu VW ID.1. V tiskové zprávě je zmíněn model ID. Every1, ale ve skutečnosti to bude právě ID.1.

Představený malý vůz je nástupcem modelu e-Up!, jehož výroba byla ukončena na podzim 2023. Jedná se tedy o nejmenší a nejdostupnější zástupce řady ID. - ale také o první model s novou (softwarovou) architekturou Rivian.

Mohlo by vás zajímat

VW ID.1: cena, dojezd, výkon, uvedení na trh, maximální rychlost

K připravovanému VW ID.1 jsou momentálně známá následující fakta:

  • VW v současnosti uvádí cenu "kolem 20 000 eur" (tj. zhruba 500 000 korun).
  • Sériová verze je naplánována na rok 2027. Wolfsburská společnost zatím nebyla konkrétnější.
  • Stejně jako ID.2all, který má být uveden na trh v roce 2026, je ID.1 součástí rodiny městských vozů. Bude postaven na platformě MEB s pohonem předních kol.
  • VW udává maximální rychlost koncepčního vozu 130 km/h.
  • Výkon motoru je 95 koní (70 kW).
  • Dojezd by měl být "nejméně 250 kilometrů" - o velikosti baterií wolfsburská společnost mlčí.
  • S délkou 3,88 metru je vůz asi o 8 centimetrů delší než jeho předchůdce VW e-Up! a o 12,5 centimetru kratší než ID2.all, který má stát o přibližně 5 000 eur více (o cca 125 000 korun) a má se objevit v roce 2026.
  • ID.1 je určen především pro městský provoz a nabízí prostor pro čtyři osoby.
  • VW udává objem zavazadlového prostoru 305 litrů.
  • Ambiciózním cílem VW s modely ID.1 a ID.2 je "stát se do roku 2030 technologicky lídrem a velkosériovým výrobcem s nejbezpečnějšími, nejinovativnějšími a nejprodávanějšími automobily", uvádí se ve Wolfsburgu.
  • ID.Every1 má novou softwarovou architekturu, která byla vyvinuta ve spolupráci s firmou Rivian. Je navržena tak, aby zaručovala, že model řady ID.1 může dostávat aktualizace softwaru po celou dobu svého životního cyklu, a odráží tak současný stav techniky.
  • Místo, kde se bude vůz vyrábět, je vysoce politickou otázkou. Šéf VW Thomas Schäfer na setkání zaměstnanců 25. února prohlásil: "Cenově dostupný, kvalitní a ziskový elektrický Volkswagen z Evropy pro Evropu: to je Liga mistrů v automobilovém inženýrství!" V této souvislosti zatím není jisté, zda VW ve skutečnosti nebude vůz stavět v Číně.

Středovou konzolu lze posunout až k zadnímu sedadlu

VW ID.1
info ikonka
Zdroj: Volkswagen
ID.1 je určen především pro městský provoz a nabízí prostor pro čtyři osoby.

Široce rozkročené podběhy kol nad velkými 19palcovými koly mají zajistit stabilitu. Kromě toho jsou zde dynamická přední světla a "usměvavá" záď – jak to VW květnatě označuje, ale není příliš konkrétní.

V interiéru mají teplé barvy navodit přátelskou atmosféru. Kompozice "všestranně sklopných" sedadel je popisována jako "lounge" (salón) a použité materiály mají rovněž navodit příjemný pohodový pocit. Mnohé z těchto materiálů pocházejí z recyklovaných surovin.

Ústředním prvkem je velký dotykový displej, kterým lze ovládat celý systém infotainmentu. Naštěstí chce VW umístit funkce, jako je ovládání teploty nebo hlasitosti, na samostatná fyzická tlačítka pod displejem. Spolujezdec vpředu by měl mít také možnost připevnit si vlastní tablet nebo odkládací stolek na lištu na palubní desce. Další zajímavost: středovou konzolu, která má několik poliček, lze posunout dozadu, a využít ji tak i ve druhé řadě sedadel.

VW 5. března nesdělil žádné další podrobnosti. Vzhledem k ohlášením, které VW kolem tohoto dne vypouštěl, to není mnoho. Na druhou stranu, model ID.1 přijde na trh až v roce 2027. Zdá se, že wolfsburská automobilka chce kout železo malých vozů, dokud je ještě žhavé, až do uvedení na trh. Jedno je jisté: trh s elektromobily a evropský automobilový průmysl konečně potřebují cenově dostupné modely, které budou po ukončení dotačního programů pohánět e-mobilitu kupředu.

Zdroj: Volkswagen


Máte k článku připomínku? Napište nám

Mohlo by se vám líbit








Všechny nejnovější zprávy

doporučujeme