Přejít k hlavnímu obsahu

Vy ještě používáte Google? Vyhledávací gigant má soupeře, který je mnohem lepší

Jakub Fišer 28.07.2024
info ikonka
Zdroj: Midjourney (vygenerováno pomocí umělé inteligence)

Google je globálně nejpoužívanějším vyhledávačem na internetu. S rozkvětem umělé inteligence však Google může v této oblasti ztrácet. Přestože se v minulosti pokusil implementovat do vyhledávání vlastní AI nástroje, neosvědčilo se to a klasické vyhledávání je stále založeno na SEO a klíčových slovech. Totální změnu přístupu k vyhledávání však vyhlíží nástroj SearchGPT od OpenAI.

Kapitoly článku

SearchGPT – vyzyvatel Googlu

Americkou společnost OpenAI asi netřeba dlouze představovat. Světu přinesla jazykový model GPT a také chatovací nástroj ChatGPT. Ve čtvrtek pak firma představila svůj prototyp webového vyhledávače SearchGPT, který pracuje s daty v reálném čase a pro optimalizaci používá umělou inteligenci.

„Testujeme SearchGPT, prototyp nových vyhledávacích funkcí, které mají kombinovat sílu našich modelů umělé inteligence s informacemi z webu a poskytovat vám rychlé a včasné odpovědi s jasnými a relevantními zdroji,“ stojí v oficiálním prohlášení na webu OpenAI.

Výhoda oproti Googlu je v tom, že SearchGPT dokáže k vyhledaným informacím rovnou odpovídat na kontextové otázky a dohledávat informace i k nim.

Zdroj: Developers Digest / YouTube

Jak bude vypadat vyhledávání nové generace?

OpenAI rovnou přikládá i několik příkladů. Můžete si například vyhledat, jaké hudební festivaly probíhají během letních prázdnin. Vyhledávač vám zobrazí graficky oddělené festivaly, včetně zdrojů těchto informací. Zároveň se ale můžete doptat, zdali ten, který jste si vybrali, je vhodný i pro rodiny s dětmi. SearchGPT odpoví i na to a připojí zdroje svého tvrzení.

Kombinaci umělé inteligence a vyhledávání používá nějakou dobu například Bing a Copilot od Microsoftu. Ne všechny weby ale umožňují sběr dat pro účely umělé inteligence od OpenAI a Microsoftu, vyhledávání tímto způsobem tedy může být omezeno.

Mohlo by vás zajímat

I to by měl řešit SearchGPT. Ten totiž dle svých autorů odděluje sběr dat za účelem tréninku umělé inteligence a procházení webu za účelem zodpovězení dotazů uživatelů. Zároveň společnost OpenAI uvádí, že pracuje na řešení, aby mohli provozovatelé webových stránek spravovat způsob, jakým se zobrazují ve výsledcích SearchGPT, aby vydavatelé měli více možností volby.

SearchGPT v tuto chvíli není veřejně dostupný, OpenAI spustilo uzavřený test, kam se dostanou pouze uživatelé, kteří se k testu přihlásili. Bližší informace o vydání zatím nemáme.

Zdroj: OpenAI


Máte k článku připomínku? Napište nám

Sdílet článek

Mohlo by se vám líbit








Všechny nejnovější zprávy

doporučujeme