Co se vlastně skrývá pod pojmem Windows Mixed Reality?
Název Windows Mixed Reality je poněkud zavádějící. Náhlavní soupravy jsou ve skutečnosti plnohodnotnými zařízeními virtuální reality, které používají podobně jako například Oculus Quest nebo aktuální HTC VIVE Cosmos koncept sledování kamer "Inside-Out tracking", tedy zevnitř ven. V případě HP reverb G2 detekují pohyb hlavy, těla a rukou čtyři kamery, a tím se často ušetří nepříjemná instalace a nastavení externích senzorů.
Poté co dění ohledně brýlí Windows Mixed Reality v posledních měsících poněkud utichlo, uvedlo HP v minulém roce svůj koncept HP Reverb. Unikátní vlastností je výrazně vyšší rozlišení, než je běžné u konkurenčních produktů v segmentu koncových zákazníků. Toto vysoké rozlišení je však soustředěno jen na velmi malou zaostřovací plochu uprostřed displeje. Jedním z důvodů, proč se headset HP stal na trhu tak populárním, je právě důležitost velmi vysokého rozlišení pro prezentace virtuální reality. Chybějící kontroler sledování zornice a velmi krátký kabel byly naopak hlavními důvody, proč se první generace brýlí Reverb neprosadila na trhu s VR hrami více.
Brýle virtuální reality HP Reverb G2: co můžeme očekávat
LCD panely brýlí HP Reverb 2 mají rozlišení 2160 x 2160 pixelů pro každé oko.
Kromě Microsoftu nyní i HP podporuje Valve, a to aby se brýle Reverb G2 staly použitelné pro hraní v prostředí virtuálních světů. Svou už dříve silnou stránku v oblasti rozlišení displeje společnost HP ještě dále posiluje. LCD panely brýlí mají rozlišení 2160 x 2160 pixelů pro každé oko a nabízejí zorné pole 114 stupňů. Pro srovnání: v současnosti pravděpodobně nejlepší brýle PC pro virtuální realitu, Valve Index, disponují celkovým rozlišením 2880 x 3200 pixelů a zorným polem 130 stupňů, které je pro hry ještě důležitější.
Obnovovací frekvence zobrazení je 90 Hz, což je sice dobrá hodnota, ale má jen mizivé šance na úspěch oproti 144 Hz, které zvládnou Valve Index. Konkurencí jsou spíš brýle Oculus Quest a Oculus Rift S.
Díky spolupráci Microsoftu a Valve (firma založená bývalými zaměstnanci Microsoftu) by HP Reverb G2 měly být na jedné straně náhlavní soupravou pro virtuální realitu se snadným přístupem do světa Windows Mixed Reality, tedy pro uživatele výukových aplikací VR a pro podnikání, ale na straně druhé také pro vášnivé hráče VR her, a to díky ještě lepší integraci SteamVR.
Háčkem u brýlí Reverb G2 se mohou stát vysoké náklady na hardware. Kromě samotných brýlí vyžaduje podpora vysokého rozlišení také velký výpočetní výkon a špičkový herní počítač, do kterého investují pravděpodobně jen zarytí hráči a nadšenci virtuální reality. Podle informací HP budou VR brýle uvedeny na podzim 2020 v USA a jejich předpokládaná cena je 599 USD. Ostatní země by podle předchozích plánů měly následovat později.