Přejít k hlavnímu obsahu
Novinky

Za měsíc startuje druhá etapa EET

redakce 25.01.2017

Druhá etapa zavádění Elektronické evidence tržeb (EET), která startuje 1. března 2017, se bude týkat 200 000 až 250 000 subjektů z řad velkoobchodních a maloobchodních firem

S nástupem EET se objevila celá řada pokladních řešení, se kterými lze splnit zákonné požadavky na evidenci tržeb. U některých typů pokladen stačí aktualizovat jejich software a s vlastními řešeními přišli například i mobilní operátoři. Zákon přitom nijak nestanovuje specifikace pokladního řešení, podmínkou je pouze propojení se systémem EET a možnost tisku účtenek. „Pokladna pro EET nemusí být nutně fyzické zařízení, ale může jít o aplikaci používanou prostřednictvím počítače nebo mobilního zařízení. Čistě softwarové řešení může přitom podnikatelům ušetřit mnoho peněz,“ uvádí Jaroslav Hansal, jednatel společnosti Bohemiasoft, která firmám a podnikatelům poskytuje cloudové pokladní řešení Kasareal.cz.

Softwarové pokladní systémy představují aplikace instalované do počítačů a mobilních zařízení nebo cloudová řešení využívaná prostřednictvím internetového prohlížeče z libovolného zařízení s připojením k internetu. Velkou výhodou cloudových řešení je naprostá jednoduchost zavedení pokladního systému pro EET i jeho následného používání. Není totiž nutné dokupovat a instalovat jakýkoliv program. Stačí se jednoduše registrovat k využívání pokladního řešení a během chvilky je možné začít vytvářet účtenky, které budou splňovat všechny požadavky EET.

Pokladna v prohlížeči

Cloudový pokladní systém běží na serverech poskytovatele služby, který garantuje nejen nepřetržitou dostupnost pokladní aplikace, ale také pravidelné aktualizace – s ohledem na požadavky firem na nové funkce nebo změny související legislativy. Firma či podnikatel si vystačí se svým současným počítačem, tabletem nebo chytrým telefonem, tiskárnou a připojením k internetu. Účtování v pokladně se odehrává v prostředí internetového prohlížeče. „Využívání EET pokladny formou cloudové služby má pro podnikatele mnoho výhod. Především je naprosto snadné a zcela se obejde bez počáteční investice do nového vybavení nebo softwaru. Spolehlivý poskytovatel služby by měl garantovat vysokou dostupnost a pravidelné aktualizace pokladního řešení,“ dodává Jaroslav Hansal z firmy Bohemiasoft.

EET bez investice

Se zavedením EET se pojí sleva na dani z příjmu ve výši 5 000 korun pro podnikatele, jichž se nová povinnost evidence tržeb týká. Tato částka ale zpravidla nepokryje všechny náklady na pořízení nové pokladny, aktualizaci softwaru stávajícího pokladního zařízení nebo nezbytné připojení k internetu. Využívání softwarové EET pokladny formou cloudové služby oproti tomu nevyžaduje jakékoli počáteční investice. Firma či podnikatel platí za službu pouze pravidelný měsíční poplatek ve výši několika desítek korun. I přesto si mohou podnikatelé nárokovat slevu na dani, jelikož finanční úřad pro její uplatnění nevyžaduje dokládání faktur za nákup pokladního zařízení a výše slevy se neodvíjí od skutečných nákladů na pořízení EET pokladny či softwaru.

Propojení s e-shopy

Nezanedbatelnou výhodou cloudových EET pokladen je možnost jejich propojení s dalšími internetovými službami. Typicky jde o řešení pro provoz internetových obchodů, u kterých bude díky možnosti propojení s cloudovou EET pokladnou splněna povinnost evidence tržeb. Snadné vytvoření e-shopu, napojeného na pokladní systém, uvítají i firmy a podnikatelé, kteří doposud prodávali své produkty jen v kamenných obchodech. Během chvilky si totiž mohou vytvořit zcela nový obchodní kanál.


Máte k článku připomínku? Napište nám

Sdílet článek

Mohlo by se vám líbit








Všechny nejnovější zprávy

doporučujeme


články odjinud