Ještě více reklam…
LG se nedávno rozhodla přidat reklamy do spořičů obrazovky na svých chytrých televizorech, což vyvolalo vlnu diskuzí mezi uživateli. Tento krok je součástí širšího trendu v oblasti chytrých televizí, kde reklamy hrají čím dál tím větší roli v uživatelském prostředí.
Nejspíš již nyní můžete v menu aplikací vaší televize vídat reklamy na streamovací služby typu Netflix, Disney+ nebo Max (dříve HBO Max). LG však nově nasazuje technologii, která bude reklamy promítat do spořiče displeje – tedy ve chvíli, kdy televize není používaná, ale je zapnutá.
Cílem je využít tento „mrtvý čas“ k tomu, aby diváci viděli reklamy, což podle LG zvyšuje povědomí o značkách až 2,5krát, tvrdí server Nsane Forums.
Pro mnoho uživatelů může být přítomnost reklam během spořiče obrazovky rušivá, především proto, že spořič byl původně navržen jako prostředek pro ochranu obrazovky nebo zobrazování estetických prvků, jako jsou umělecká díla či osobní fotografie.
Novinka, po které nikdo netoužil
Důležité je upozornit, že uživatelé mají možnost reklamy v nastavení televizoru vypnout, i když ve výchozím nastavení jsou aktivovány. V tuto chvíli není jasné, na jakých trzích budou reklamy ve spořiči na televizorech LG zpřístupněné. České zastoupení LG jsme požádali o komentář, zatím však bez reakce.
Zároveň je dost pravděpodobné, že reklamy na televizi bez svolení uživatele by byly v přímém rozporu s nařízením Evropské unie o regulaci reklamy a ochraně spotřebitele.
Zdroj: ArsTechnica, Nsane Forums