Nové baterie od GM
Americká automobilka a koncern General Motors (GM), známý ikonickými značkami jako Chevrolet nebo Corvette, si nechal patentovat nový koncept elektrického motocyklu. Konstrukce připomíná lehká terénní kola s mohutnými pneumatikami, minimalistickou teleskopickou vidlicí a elektromotorem v náboji zadního kola, zcela bez řetězového nebo řemenového pohonu.
Náčrtky z patentu ukazují silniční vozidlo s nápadným světelným podpisem a plochým sedadlem. Z technického hlediska je motorka záměrně minimalistická, ale zároveň nenáročná na údržbu. S tímto přístupem by GM mohl nabídnout atraktivní řešení pro městskou mobilitu i volnočasové využití.

Nejzajímavější součástí plánů GM je však baterie. Společně s LG Energy Solution vyvíjí GM novou technologii článků na bázi lithium-manganu a niklu (LMR). Ta slibuje o 33 % vyšší hustotu energie než konvenční lithium-železo-fosfátové články, a to bez použití drahého kobaltu.
Zahájení výroby článků LMR se v USA plánuje na rok 2028. Zatím nebylo potvrzeno, zda se nové baterie budou používat v elektrických motocyklech, ale kombinace nízké hmotnosti a vysoké kapacity by byla právě pro takové využití více než vhodná. První technické odhady naznačují možný dojezd přes 640 kilometrů, což je skutečný průlom v segmentu, který dosud trpěl krátkými dojezdy.
Řešení pro městskou mobilitu
Vstupem do segmentu jednostopých vozidel sleduje GM rostoucí trend v oboru: stále více automobilek se zkouší prosadit i ve světě jednostopých vozidel s elektrickým pohonem (Powered Two-Wheelers – PTW). Chtějí vyvíjet elektrické, lehké a efektivní motocykly případně kola. GM ostatně již experimentuje s elektrokoly pod značkou Hummer. Nicméně nedávno patentovaná motorka ukazuje na mnohem větší ambice. A velkou naději pro městskou mobilitu.
Zdroj: motorradonline.de, chip.de