Až 17 % méně kolizí
Podle studie by se díky doplňkovému zelenému světlu vpředu mohlo předejít 7,5–17 % nehod. Tato čísla se liší v závislosti na reakční době ostatních účastníků provozu. Navíc by v každém čtvrtém případě došlo ke snížení rychlosti nárazu, což by znamenalo méně vážná zranění. Na výzkumu se podílel také Bonnský institut pro právní a dopravní psychologii.

Jak to funguje
Princip je poměrně jednoduchý – přední brzdové světlo signalizuje protijedoucím vozidlům, že řidič brzdí. Zhasnutí světla naopak ukazuje, že vozidlo opět vyjíždí. Tuto informaci mohou využít i řidiči přijíždějící z boku na křižovatkách. Vědci doporučují umístit dodatečná světla i na boky vozidel, aby se předešlo situacím, kdy by mohla být kvůli nevhodnému úhlu přehlédnuta.
Reálné testy na rakouských křižovatkách
Tým kolem Ernsta Tomasche z Institutu pro bezpečnost vozidel TU Graz analyzoval 200 skutečných nehod na rakouských křižovatkách. Pomocí počítačových simulací pak zkoumali, jak by se stejné situace vyvíjely, kdyby byla všechna vozidla vybavena zeleným předním brzdovým světlem.
Podobné experimenty už proběhly v Berlíně a na Slovensku s obdobnými výsledky - všechny potvrdily pozitivní vliv na dopravní bezpečnost.
Snadná implementace
Výhodou tohoto řešení je relativně jednoduchá integrace do stávajících návrhů vozidel. Dokonce i starší auta by mohla být dodatečně vybavena bez větších technických komplikací.
Zatímco automobilový průmysl dosud tuto technologii nevyužil, výsledky studie publikované v odborném časopise Vehicles naznačují, že by mohla představovat významný krok vpřed v oblasti dopravní bezpečnosti.