WhatsApp si vzal příklad ze Snapchatu
WhatsApp je i v Česku nejpoužívanějším online komunikátorem. Jeho nejnovější oznámení ale u mnoha uživatelů vyvolává nespokojenost. Vývojáři už dříve do aplikace implementovali funkci, která blokuje stahování profilových obrázků a jednorázově zobrazitelných fotek a videí. Nyní připravují další rozšíření ochranných funkcí. Do budoucna zřejmě nebude možné pořizovat snímky stavových zpráv.
Podle informací, které zveřejnil server Android Authority, je už v nejnovějších beta verzích aplikace zavedena funkce, která dokáže rozpoznat, pokud některý z uživatelů pořídí snímek obrazovky stavu. Dotčení uživatelé jsou poté o této skutečnosti informováni. Jde o zcela novou funkci, která ale pořizování screenshotů nebrání.
Experti ale předpokládají, že vývojáři do budoucna pořizování snímků stavu zcela zabrání – podobně, jak to již dříve zavedl Snapchat.
Více ochrany, ale s omezením
Prozatím se však ani v komunitě zasvěcenců neobjevila žádná informace o tom, že by WhatsApp informoval dotčené uživatele při pořízení screenshotu jejich stavu. Je to pravděpodobně dáno tím, že se funkce stále nachází v rané fázi vývoje.
Upozornění uživatelů v případě pořízení screenshotu jejich obsahu je dobrým odstrašujícím prostředkem pro případy, pokud by jej jiný uživatel chtěl sdílet. Zvlášť v případě citlivějších obrázků či videí je to užitečné rozšíření.
Péče WhatsAppu o soukromí uživatelů je jistě chvályhodná a podobná opatření zvyšují úroveň bezpečnosti. Na druhou stranu je ale potřeba myslet i na to, že snímek obrazovky lze jednoduše pořídit i sekundárním fotoaparátem, například vyfocením druhým mobilem. O tom se uživatel už nic nedozví a zavedená opatření přímo v aplikaci jsou na to krátká.

3 kuriózní fakta o WhatsAppu, která jste možná neznali
- WhatsApp byl založen v roce 2009 s myšlenkou nikdy nezobrazovat reklamy. Vedení toto předsevzetí dokonce přetavilo do motta, které se objevilo v kancelářích: „No Ads, No Games, No Gimmicks!“, což by se dalo volně přeložit jako žádné reklamy, žádné hry a žádné reklamní triky.
- Diskuze nad modrým znakem, potvrzujícím přečtení zprávy: po zavedení tohoto vizuálního prvku mělo mnoho uživatelů najednou pocit, že jsou aktivně sledováni.
- Více než SMS: už v roce 2016 překonal WhatsApp množstvím doručených zpráv doposud vedoucí službu SMS. WhatsApp doručoval přibližně 60 miliard zpráv denně.
Zdroj: Android Authority