Zásilkovna na příkladu podvodného e-mailu demonstruje, jakým způsobem se podvodníci snaží z lidí vyloudit citlivá data, nebo rovnou platební údaje ke kartě. Podvodníci uvádí, že balíček nebyl doručen a byl vrácen do místního skladu. Aby bylo možné jeho opětovné doručení, musíte zadat novou adresu a zaplatit poplatek za dopravu.
Zásilkovnu sužují podvody
A tady to začne skřípat, protože podvodníci si ani nedali moc práce s vymýšlením normálních cen za dopravu. Své oběti nabízí dva termíny, a to jeden za 66,18 korun a druhý za 22,06 korun. Zásilkovna přitom žádnou takovou službu jako „opětovné doručení“ nenabízí.
„Znovu upozorňujeme, že mezi našimi službami nenajdete zpoplatněné opětovné doručování. Pokud vám tedy kdykoliv dojde ‚nabídka‘, že si za poplatek můžete nechat balík v případě nezastižení doručit znovu, jedná se o podvod,“ uvádí firma na svých webových stránkách.
Zároveň Zásilkovna na webu nabízí poměrně praktický návod, jak poznat, že jde o podvodný e-mail (a vy byste si ho tím pádem neměli vůbec všímat):
- Odesílatelem e-mailu není Zásilkovna – Všimněte si, že mail byl odeslán z adresy [email protected] – tato adresa není na doméně Zásilkovny (@zasilkovna.cz).
- Napoví vám i špatná čeština a chyby v textu (např. dorucit, balícek) a použití slovních obratů, které my v Zásilkovně nevyužíváme (např. „do místního skladu“ místo na depo nebo „změnit uspořádání doručení“ místo přesměrovat zásilku).
- Zásilkovna nezpoplatňuje nový pokus o doručení – V případě doručování na adresu máme jeden pokus o doručení. Pokud zákazníka nezastihneme doma, uložíme mu zásilku na nejbližším výdejním místě, aby měl zásilku ještě tentýž den k dispozici.
Zdroj: Zásilkovna