Přejít k hlavnímu obsahu

Microsofte, to je daň za Windows zdarma? Bude více otravné reklamy – v nové podobě a s podporou Copilotu

Jiří Palyza 21.03.2025
Tlačítko Copilot na klávesnici
info ikonka
Zdroj: Ideogram (vygenerováno pomocí umělé inteligence)

Microsoft oznámil, že do svého softwaru už brzy zavede další reklamu. Máme se snad připravit na to, že jí bude Windows do budoucna plný?

Kapitoly článku

Nejen sledování uživatelských dat, ale už i stále více reklamy

Stále platí, že Windows jde v mnoha případech používat zdarma. Microsoft ale do svého operačního systému zavádí stále více reklamy. Uživatelé se tak setkávají se sponzorovanými návrhy aplikací v nabídce Start, nebo propagací cloudové služby OneDrive v Nastavení. Uživatelé dosluhujícího Windows 10 jsou také zaplavováni doporučeními na upgrade Windows 11.

Z Redmondu nyní zaznělo, že reklamní obsah zařadí do dalšího produktu, který jej byl doposud ušetřen: Microsoft Copilotu. Chatbot s podporou umělé inteligence ale nemá zobrazovat statické reklamy, ale stane se něčím, co by mohlo připomínat ambasadora konkrétní značky a prodejního poradce partnerských společností. Cílem je, aby uživatelé rychleji nalezli vhodné produkty a firmy snadněji získaly zákazníky.

Copilot bude plnit roli virtuální výlohy

Reklama ve Windows s podporou Windows Copilotu
info ikonka
Zdroj: Microsoft Advertising
Do budoucna se Copilot stane také zobrazovačem reklamy a podporovatelem reklamních partnerů. Produkty bude vystavovat v digitálním showroomu.

Reklamní platforma technologického giganta, Microsoft Advertising, představila ve svém blogovém příspěvku nové reklamní formáty s podporou umělé inteligence. V Copilotu to má působit jako prezentace produktu v předváděcí místnosti a nebude chybět jistá míra personalizace.

První uživatelé se s touto formou reklamy mohou začít setkávat od dubna. Zřejmě půjde o produkty, na které se předtím dotazovali či si o nich vyhledávali nějaké informace. Copilot uživatele pozve na prezentaci produktů do virtuální předváděcí místnosti.

Tam poté bude možné zadávat další přesné dotazy, které se mohou týkat vystaveného zboží. Prodejci mohou pro podporu této formy prezentace svých produktů vytvořit vlastní agenty s podporou umělé inteligence a vybavit je rozsáhlými znalostmi o konkrétních značkách.

Mohlo by vás zajímat

Co nás to čeká: chatbot bude hrát roli ambasadora značky

Podle vysvětlení Microsoftu bude používání konverzační AI doplněno sponzorovaným obsahem na prezentační ploše. Zároveň se ale bude snažit o to, aby odpovědi nikdy nebyly ovlivněny placeným obsahem. Sponzorovaný obsah by měl být jasně označen a měl by se zobrazovat pouze v případě, že je relevantní a pochází z důvěryhodných zdrojů.

Microsoft k tomu také doplňuje, že relevance reklamy v Copilotu by měla být o čtvrtinu vyšší než u standardně zobrazovaných reklam ve výsledcích vyhledávání.

Mohlo by vás zajímat

Redmond se vůbec snaží o to, aby jeho asistent s podporou AI pronikl do co největšího počtu služeb a softwaru. Na jeho přítomnost v internetovém prohlížeči Edge už jsme si pomalu zvykli, poté přišel na řadu balík kancelářských aplikací Office 365.

Také si už můžete koupit přizpůsobené počítače s integrovanou hardwarovou podporou AI, které rozpoznáte podle přízviska "Copilot Plus" a nového tlačítka pro Copilot na klávesnici.

Zdroj: Microsoft Blog


Máte k článku připomínku? Napište nám

Mohlo by se vám líbit








Všechny nejnovější zprávy

doporučujeme